Energy Efficiency of Vehicle-to-Grid Cycle in Real Application
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F24%3A10256367" target="_blank" >RIV/61989100:27240/24:10256367 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27730/24:10256367
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=10772680&utm_source=scopus&getft_integrator=scopus" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=10772680&utm_source=scopus&getft_integrator=scopus</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/INDEL62640.2024.10772680" target="_blank" >10.1109/INDEL62640.2024.10772680</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Energy Efficiency of Vehicle-to-Grid Cycle in Real Application
Popis výsledku v původním jazyce
Vehicle-to-grid (V2G) technology in the power engineering area marks a change towards enhancing grid dynamics and elevating energy storage systems. The article presents an empirical analysis of V2G energy efficiency utilizing a Nissan Leaf as the research vehicle. The selected Nissan Leaf exhibits a State of Health (SoH) at 77.3%, accrued mileage of 111 656 km, and displays an estimated range of 148 km on a full charge. The main point of the article topic is the efficacy of energy transfer in an off-grid scenario between the electric vehicle (EV) and the microgrid. The findings indicate that the V2G energy cycle efficiency stands at 68.43 %. These observations contribute to the foundational research necessary for optimizing micro-grid systems. The experiment is contextualized within Central Europe's environmental and microgrid conditions, providing a specific landscape for assessing V2G system viability. This article is a test case for future potential research.
Název v anglickém jazyce
Energy Efficiency of Vehicle-to-Grid Cycle in Real Application
Popis výsledku anglicky
Vehicle-to-grid (V2G) technology in the power engineering area marks a change towards enhancing grid dynamics and elevating energy storage systems. The article presents an empirical analysis of V2G energy efficiency utilizing a Nissan Leaf as the research vehicle. The selected Nissan Leaf exhibits a State of Health (SoH) at 77.3%, accrued mileage of 111 656 km, and displays an estimated range of 148 km on a full charge. The main point of the article topic is the efficacy of energy transfer in an off-grid scenario between the electric vehicle (EV) and the microgrid. The findings indicate that the V2G energy cycle efficiency stands at 68.43 %. These observations contribute to the foundational research necessary for optimizing micro-grid systems. The experiment is contextualized within Central Europe's environmental and microgrid conditions, providing a specific landscape for assessing V2G system viability. This article is a test case for future potential research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000025" target="_blank" >TN02000025: Národní centrum pro energetiku II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2024 15th International Symposium on Industrial Electronics and Applications, INDEL 2024 : Proceedings
ISBN
979-8-3503-5233-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Banja Luka
Datum konání akce
6. 11. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—