Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A novel approach to utilization vehicle to grid technology in microgrid environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F24%3A10255324" target="_blank" >RIV/61989100:27240/24:10255324 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27730/24:10255324

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014206152400142X" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014206152400142X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijepes.2024.109921" target="_blank" >10.1016/j.ijepes.2024.109921</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A novel approach to utilization vehicle to grid technology in microgrid environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents a novel approach to the Vehicle To Grid (V2G) technology in a microgrid with a Demand Side Response (DSR) algorithm. The research describes the microgrid control system used on a physical testing platform. The platform simulates a small-scale microgrid with a photovoltaic plant (PV) as its primary stochastic energy source. The local control system is based on a Demand Side Response algorithm called Active Demand Side Management (ADSM). The ADSM algorithm is implemented with a non -dominated sorting genetic algorithm II (NSGA-2). The article presents the study of the microgrid operation using the results of two experiments. The first experiment includes three scenarios representing electricity consumption in three ordinary households, exploiting a small-scale microgrid during four seasons. Every scenario compares the microgrid&apos;s insufficient energy with and without optimization, with an EV and without EV, and with the tariff mode (energy supply from the distribution network in a chosen time). The second experiment deals with the effect of the size of the static battery in the microgrid on insufficient energy and the efficiency of the optimization itself. The results reveal a fundamentally positive impact of optimizing the control system, which uses an EV, on the potential insufficient energy in the microgrid platform.

  • Název v anglickém jazyce

    A novel approach to utilization vehicle to grid technology in microgrid environment

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents a novel approach to the Vehicle To Grid (V2G) technology in a microgrid with a Demand Side Response (DSR) algorithm. The research describes the microgrid control system used on a physical testing platform. The platform simulates a small-scale microgrid with a photovoltaic plant (PV) as its primary stochastic energy source. The local control system is based on a Demand Side Response algorithm called Active Demand Side Management (ADSM). The ADSM algorithm is implemented with a non -dominated sorting genetic algorithm II (NSGA-2). The article presents the study of the microgrid operation using the results of two experiments. The first experiment includes three scenarios representing electricity consumption in three ordinary households, exploiting a small-scale microgrid during four seasons. Every scenario compares the microgrid&apos;s insufficient energy with and without optimization, with an EV and without EV, and with the tariff mode (energy supply from the distribution network in a chosen time). The second experiment deals with the effect of the size of the static battery in the microgrid on insufficient energy and the efficiency of the optimization itself. The results reveal a fundamentally positive impact of optimizing the control system, which uses an EV, on the potential insufficient energy in the microgrid platform.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000025" target="_blank" >TN02000025: Národní centrum pro energetiku II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Electrical Power &amp; Energy Systems

  • ISSN

    0142-0615

  • e-ISSN

    1879-3517

  • Svazek periodika

    158

  • Číslo periodika v rámci svazku

    July 2024

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    nestránkováno

  • Kód UT WoS článku

    001222779300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85187962270