Funkční vzorek modulární sestavy pro simulaci spotřeby vozidla na vodíkový pohon
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F24%3A10257248" target="_blank" >RIV/61989100:27240/24:10257248 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27730/24:10257248
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkční vzorek modulární sestavy pro simulaci spotřeby vozidla na vodíkový pohon
Popis výsledku v původním jazyce
Vzhledem k tomu, že oblast vodíkové mobility je v současné době ve velmi raném stádiu, kdy je pouze omezená nabídka vozidel využívajících palivový článek, jsou s provozem palivových článků aplikovaných ve vozidlech velmi krátké zkušenosti a značná část reálných znalostí vychází z laboratorních měření a testování.Dosažené řešení umožňuje velmi rychle, efektivně a s minimálními finančními náklady simulovat provozní stavy palivového článku. Novost řešení spočívá zejména v kombinaci simulace spotřeby energie po předem definované trase, kdy tato data slouží jako vstupní informace pro zatěžování palivového článku, který reaguje na změny požadovaného výkonu.Pomocí dosaženého technického řešení je možné také simulovat a testovat další vlastnosti palivového článku, provádět tzv. stress testy, testy dynamických změn provozních stavů a podobné zkoušky simulující provozní stavy palivového článku po reálné dopravní trase.
Název v anglickém jazyce
Functional sample of a modular assembly for simulating the consumption of a hydrogen-powered vehicle
Popis výsledku anglicky
As the field of hydrogen mobility is currently at a very early stage, with only a limited supply of fuel cell vehicles, there is very little experience with the operation of fuel cells applied to vehicles and much of the real-world knowledge is based on laboratory measurements and testing.The solution achieved allows the simulation of fuel cell operating conditions very quickly, efficiently and at minimal financial cost. In particular, the novelty of the solution lies in the combination of the simulation of energy consumption along a predefined route, where this data serves as input for the loading of the fuel cell, which reacts to changes in the required power.Using the technical solution achieved, it is also possible to simulate and test other properties of the fuel cell, to perform so-called stress tests, tests of dynamic changes in operating states and similar tests simulating the operating states of the fuel cell along a real transport route.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000007" target="_blank" >TN02000007: Národní centrum vodíkové mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TN02000007/3-V8
Číselná identifikace
TN02000007/3-V8
Technické parametry
Zařízení je koncipováno jako sestava vzájemně propojených modulů mající z hlediska základního konceptu vozidla na vodíkový pohon ucelenou funkci. Fyzická část zařízení je řešena jako modulární a potenciálně mobilní sestava, která umožňuje instalaci testovaného palivového článku, připojení tohoto palivového článku k pomocným okruhům, připojení elektrické části palivového článku k modulu řízené zátěže a řídicího systému zajišťujícího ovládání aktivních prvků sestavy a monitoring procesních hodnot. Softwarové komponenty zařízení umožnují výpočet aktuální spotřeby elektrické energie pohonné jednotky vozidla v průběhu modelované jízdy / provozu, transformaci modelových dat pro účely dynamických změn parametrů fyzického modelu, sběr a ukládání pro následné zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Ekonomické parametry
Zařízení umožňuje velmi rychlé a efektivní testy provozních parametrů palivových článků, včetně degradačních procesů a stress testů. Díky těmto vlastnostem umožní snížení nákladů na testování palivových článků.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
Centrum ENET, VŠB - TU Ostrava
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—