Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geodetické merania při výstavbe tunela Sitina

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F04%3A00011129" target="_blank" >RIV/61989100:27350/04:00011129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Survey services at the Sitina tunnel conctruction.(Geodetické merania při výstavbe tunela Sitina )

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of problems encountered when solving the traffic situation of the Bratislava bypass motorway is a section solving interconnection of the motorway D2 heading towards Brno. A critical point of this section is the Na Patrónke intersection. For that reason a decision was made to start the D2 motorway section from Lamačská Cesta to Staré Grunty in 2003. One of the most important structures along the route is the twin-tube motorway tunnel SITINA, passing under the Bratislava Z00 area.The SIT1NA tunnel consists of the western tunnel tube (1440 m long, out of this length 1 189 m mined section, 251 m cut -and-cover sections at the northern and southern portaU and 1 415 m long eastern tunnel tube (1 159 m mined, 220 m cut-and-cover sections at the northern and southern portal.Survey services provided at the SITINA tunnel construction can be divided into three major complexes:- Survey for the excavation guidance, primary lining as-built survey, and reprofiling of the tunnel- Establishment of

  • Název v anglickém jazyce

    Survey services at the Sitina tunnel conctruction.(Geodetické merania při výstavbe tunela Sitina )

  • Popis výsledku anglicky

    One of problems encountered when solving the traffic situation of the Bratislava bypass motorway is a section solving interconnection of the motorway D2 heading towards Brno. A critical point of this section is the Na Patrónke intersection. For that reason a decision was made to start the D2 motorway section from Lamačská Cesta to Staré Grunty in 2003. One of the most important structures along the route is the twin-tube motorway tunnel SITINA, passing under the Bratislava Z00 area.The SIT1NA tunnel consists of the western tunnel tube (1440 m long, out of this length 1 189 m mined section, 251 m cut -and-cover sections at the northern and southern portaU and 1 415 m long eastern tunnel tube (1 159 m mined, 220 m cut-and-cover sections at the northern and southern portal.Survey services provided at the SITINA tunnel construction can be divided into three major complexes:- Survey for the excavation guidance, primary lining as-built survey, and reprofiling of the tunnel- Establishment of

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DH - Báňský průmysl včetně těžby a zpracování uhlí

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tunel

  • ISSN

    1211-0728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2004

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    56

  • Strana od-do

    38-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus