Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

USE OF THE BIOLOID ROBOTIC KIT IN THE TEACHING OF PROGRAMMING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F12%3A86082441" target="_blank" >RIV/61989100:27350/12:86082441 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USE OF THE BIOLOID ROBOTIC KIT IN THE TEACHING OF PROGRAMMING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching Maths and Programming is often done on the theoretical level. Students often find this difficult to understand and they sometimes have no idea at all how the theory they have been taught can be applied in practice. Robots created from the robotic modular construction kit (we use Bioloid manufactured by Robotis) are a great tool for teaching basic programming structures as well as how to integrate hardware and software. Students can see real results of their work - moving robots - which makes teaching attractive for those of them who have not yet done programming before. In the education process, Robots can be successfully used for clarification of terms of higher mathematics, such as integrals or derivatives, and to show how the explained theory can be applied in practice. Furthermore, examples of the possibilities how to work with modular robots at secondary schools significantly increases students' interest in studying technical subjects at universities.

  • Název v anglickém jazyce

    USE OF THE BIOLOID ROBOTIC KIT IN THE TEACHING OF PROGRAMMING

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching Maths and Programming is often done on the theoretical level. Students often find this difficult to understand and they sometimes have no idea at all how the theory they have been taught can be applied in practice. Robots created from the robotic modular construction kit (we use Bioloid manufactured by Robotis) are a great tool for teaching basic programming structures as well as how to integrate hardware and software. Students can see real results of their work - moving robots - which makes teaching attractive for those of them who have not yet done programming before. In the education process, Robots can be successfully used for clarification of terms of higher mathematics, such as integrals or derivatives, and to show how the explained theory can be applied in practice. Furthermore, examples of the possibilities how to work with modular robots at secondary schools significantly increases students' interest in studying technical subjects at universities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA105%2F09%2F1366" target="_blank" >GA105/09/1366: Využití virtuální reality v simulaci a řízení výrobních procesů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Software Development 2012 : conference proceedings : [38th national conference with international participation]

  • ISBN

    978-80-248-2669-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    103-108

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    23. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku