USE OF THE BIOLOID ROBOTIC KIT IN THE TEACHING OF AUTOMATION AND PROGRAMMING LANGUAGES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F12%3A86082444" target="_blank" >RIV/61989100:27350/12:86082444 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sgem.org/sgemlib/spip.php?article2245&lang=en" target="_blank" >http://sgem.org/sgemlib/spip.php?article2245&lang=en</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2012/s23.v3028" target="_blank" >10.5593/sgem2012/s23.v3028</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
USE OF THE BIOLOID ROBOTIC KIT IN THE TEACHING OF AUTOMATION AND PROGRAMMING LANGUAGES
Popis výsledku v původním jazyce
Teaching Programming, Automation and Mathematics is often done on the theoretical level. Students often find this difficult to understand and they sometimes have no idea at all how the theory they have been taught can be applied in practice. Robots created from the robotic modular construction kit (we use Bioloid manufactured by Robotis) are a great tool for teaching basic programming structures, basic concepts of automatic control as well as how to integrate hardware and software. Students can see realresults of their work - moving robots - which makes teaching attractive for those of them who have not yet done programming before. Furthermore, examples of the possibilities how to work with modular robots at secondary schools significantly increases students' interest in studying technical subjects at universities.
Název v anglickém jazyce
USE OF THE BIOLOID ROBOTIC KIT IN THE TEACHING OF AUTOMATION AND PROGRAMMING LANGUAGES
Popis výsledku anglicky
Teaching Programming, Automation and Mathematics is often done on the theoretical level. Students often find this difficult to understand and they sometimes have no idea at all how the theory they have been taught can be applied in practice. Robots created from the robotic modular construction kit (we use Bioloid manufactured by Robotis) are a great tool for teaching basic programming structures, basic concepts of automatic control as well as how to integrate hardware and software. Students can see realresults of their work - moving robots - which makes teaching attractive for those of them who have not yet done programming before. Furthermore, examples of the possibilities how to work with modular robots at secondary schools significantly increases students' interest in studying technical subjects at universities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA105%2F09%2F1366" target="_blank" >GA105/09/1366: Využití virtuální reality v simulaci a řízení výrobních procesů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
12th International Multidisciplinary Scientific GeoConference SGEM 2012 : conference proceedings. Volume I-V
ISBN
—
ISSN
1314-2704
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1229-1236
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
17. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—