Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ZHODNOCENÍ VLIVU ŽELEZNIC NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F14%3A86090033" target="_blank" >RIV/61989100:27350/14:86090033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B24/S7.113" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B24/S7.113</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B24/S7.113" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014/B24/S7.113</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ZHODNOCENÍ VLIVU ŽELEZNIC NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená práce nazvaná ?Zhodnocení vlivu železnic na životní prostředí? se zabývá životním cyklem železničního svršku, který zahrnuje kolejnice, kolejnicové podpory, drobné kolejivo a kolejové lože. Analýza je vypracována pomocí metody LCA, principem ?od kolébky k bráně?. Tento princip je v průmyslové praxi často používaný. Spočívá v kalkulaci životního cyklu produktu od získávání surovin, končí ovšem opuštěním výroby. Stadium užívání produktu a jeho odstraňování proto není uvažováno. Při hodnocení životního cyklu byly provedeny všechny povinné fáze dle platné legislativy, normy ČSN EN ISO 14 000 (definice cílů a rozsahu prováděné analýzy, inventarizační analýza, analýza vlivu železnic na životní prostředí a interpretace výsledků). Analýza vlivu železnic na životní prostředí byla vytvořena pomocí profesionálního programu SimaPro

  • Název v anglickém jazyce

    ASSESSMENT OF IMPACT OF RAILWAYS ON ENVIRONMENT

  • Popis výsledku anglicky

    The submitted thesis called ?Environmental Impact Analysis of Railways? deals with life cycle of superstructure, which includes rails (metals), rail road ties, rail fastening system and track ballast. The analysis is processed using the LCA, by the principle of from cradle-to-grave?. This principle is often used in industrial practice. It consists in product life cycle costing, from raw material acquisition, but it ends by leaving the production, the stage of product use and its removal are not weighed.In the process of Life Cycle Assessment all obligatory phases were performed according to valid legislation, the ČSN EN ISO 14 000 norm (definition of goals and scope of the performed analysis, inventory analysis, analysis of impact of railways on environment, and interpretation analysis). The analysis of impact of railways on the environment was created by using the SimaPro professional software.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SGEM 2014 : GeoConference on Ecology, Economics, Education and Legislation : 17-26, June, 2014, Albena, Bulgaria : conference proceedings. Volume II, Green buildings technologies and materials, green design and sustainable architecture

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol.4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Vol.4

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    883-888

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus