ZHODNOCENÍ VLIVU ŽELEZNIC NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F14%3A86090033" target="_blank" >RIV/61989100:27350/14:86090033 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B24/S7.113" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B24/S7.113</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B24/S7.113" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014/B24/S7.113</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ZHODNOCENÍ VLIVU ŽELEZNIC NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená práce nazvaná ?Zhodnocení vlivu železnic na životní prostředí? se zabývá životním cyklem železničního svršku, který zahrnuje kolejnice, kolejnicové podpory, drobné kolejivo a kolejové lože. Analýza je vypracována pomocí metody LCA, principem ?od kolébky k bráně?. Tento princip je v průmyslové praxi často používaný. Spočívá v kalkulaci životního cyklu produktu od získávání surovin, končí ovšem opuštěním výroby. Stadium užívání produktu a jeho odstraňování proto není uvažováno. Při hodnocení životního cyklu byly provedeny všechny povinné fáze dle platné legislativy, normy ČSN EN ISO 14 000 (definice cílů a rozsahu prováděné analýzy, inventarizační analýza, analýza vlivu železnic na životní prostředí a interpretace výsledků). Analýza vlivu železnic na životní prostředí byla vytvořena pomocí profesionálního programu SimaPro
Název v anglickém jazyce
ASSESSMENT OF IMPACT OF RAILWAYS ON ENVIRONMENT
Popis výsledku anglicky
The submitted thesis called ?Environmental Impact Analysis of Railways? deals with life cycle of superstructure, which includes rails (metals), rail road ties, rail fastening system and track ballast. The analysis is processed using the LCA, by the principle of from cradle-to-grave?. This principle is often used in industrial practice. It consists in product life cycle costing, from raw material acquisition, but it ends by leaving the production, the stage of product use and its removal are not weighed.In the process of Life Cycle Assessment all obligatory phases were performed according to valid legislation, the ČSN EN ISO 14 000 norm (definition of goals and scope of the performed analysis, inventory analysis, analysis of impact of railways on environment, and interpretation analysis). The analysis of impact of railways on the environment was created by using the SimaPro professional software.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
SGEM 2014 : GeoConference on Ecology, Economics, Education and Legislation : 17-26, June, 2014, Albena, Bulgaria : conference proceedings. Volume II, Green buildings technologies and materials, green design and sustainable architecture
ISSN
1314-2704
e-ISSN
—
Svazek periodika
Vol.4
Číslo periodika v rámci svazku
Vol.4
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
883-888
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—