Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Road and Intersection Accidents: Localization of Black Spots in Ostrava

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F15%3A86094427" target="_blank" >RIV/61989100:27350/15:86094427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sav.sk/journals/uploads/02031032Ivan,%20Tesla_web.pdf" target="_blank" >https://www.sav.sk/journals/uploads/02031032Ivan,%20Tesla_web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Road and Intersection Accidents: Localization of Black Spots in Ostrava

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traffic accidents are among the most frequently analyzed negative aspects of transport, and tend to concentrate in certain locations, or road sections. Tools of spatial analysis applied to localized data on traffic accidents allow quick location of specific segments and intersections with an above-average incidence of traffic accidents. However, traffic accidents are a specific type of point data mostly due to the limited space in which they occur. For this reason it was necessary to use an adjusted process of the traditional methods for the assessment of their spatial distribution. The paper presents selected approaches for evaluating the spatial distribution of traffic accidents in the Czech Republic for the period 2009 to 2013. Road sections have not been analyzed globally, but the network is divided separately for road sections and for intersections. Subsequently, the most problematic road sections and intersections were identified using the City of Ostrava as an example. Traffic a

  • Název v anglickém jazyce

    Road and Intersection Accidents: Localization of Black Spots in Ostrava

  • Popis výsledku anglicky

    Traffic accidents are among the most frequently analyzed negative aspects of transport, and tend to concentrate in certain locations, or road sections. Tools of spatial analysis applied to localized data on traffic accidents allow quick location of specific segments and intersections with an above-average incidence of traffic accidents. However, traffic accidents are a specific type of point data mostly due to the limited space in which they occur. For this reason it was necessary to use an adjusted process of the traditional methods for the assessment of their spatial distribution. The paper presents selected approaches for evaluating the spatial distribution of traffic accidents in the Czech Republic for the period 2009 to 2013. Road sections have not been analyzed globally, but the network is divided separately for road sections and for intersections. Subsequently, the most problematic road sections and intersections were identified using the City of Ostrava as an example. Traffic a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-26831S" target="_blank" >GA14-26831S: Prostorové simulační modelování dostupnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografický časopis

  • ISSN

    0016-7193

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    67

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    323-340

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84957547796