INTERCHANGE NODES BETWEEN SUBURBAN AND URBAN PUBLIC TRANSPORT: A CASE STUDY OF THE CZECH REPUBLIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F16%3A86098715" target="_blank" >RIV/61989100:27350/16:86098715 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ojs.zrc-sazu.si/ags/article/view/754" target="_blank" >http://ojs.zrc-sazu.si/ags/article/view/754</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3986/AGS.754" target="_blank" >10.3986/AGS.754</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INTERCHANGE NODES BETWEEN SUBURBAN AND URBAN PUBLIC TRANSPORT: A CASE STUDY OF THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a methodology for localizing theoretical interchange nodes used for inter change between suburban and urban public trans port in thirteen regional capitals in the Czech Republic. This methodology is based on the use of cur rent time tables and simulation of more than 2,500 public trans port connections between selected sur rounding municipalities with significant commuter flows and randomly selected urban public trans port stops with in the regional capitals. The second part of the paper focuses on particular interchange nodes. Regional capitals are divided into groups according to the level of centrality of interchange nodes and the prevailing orientation of the trans port mode. The article also analyzes the time stability of localized interchange nodes.
Název v anglickém jazyce
INTERCHANGE NODES BETWEEN SUBURBAN AND URBAN PUBLIC TRANSPORT: A CASE STUDY OF THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
This paper presents a methodology for localizing theoretical interchange nodes used for inter change between suburban and urban public trans port in thirteen regional capitals in the Czech Republic. This methodology is based on the use of cur rent time tables and simulation of more than 2,500 public trans port connections between selected sur rounding municipalities with significant commuter flows and randomly selected urban public trans port stops with in the regional capitals. The second part of the paper focuses on particular interchange nodes. Regional capitals are divided into groups according to the level of centrality of interchange nodes and the prevailing orientation of the trans port mode. The article also analyzes the time stability of localized interchange nodes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-26831S" target="_blank" >GA14-26831S: Prostorové simulační modelování dostupnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta geographica Slovenica
ISSN
1581-6613
e-ISSN
—
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SI - Slovinská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
221-233
Kód UT WoS článku
000371999800003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84958749502