Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INTERCHANGE NODES BETWEEN SUBURBAN AND URBAN PUBLIC TRANSPORT: A CASE STUDY OF THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F16%3A86098715" target="_blank" >RIV/61989100:27350/16:86098715 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ojs.zrc-sazu.si/ags/article/view/754" target="_blank" >http://ojs.zrc-sazu.si/ags/article/view/754</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3986/AGS.754" target="_blank" >10.3986/AGS.754</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INTERCHANGE NODES BETWEEN SUBURBAN AND URBAN PUBLIC TRANSPORT: A CASE STUDY OF THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a methodology for localizing theoretical interchange nodes used for inter change between suburban and urban public trans port in thirteen regional capitals in the Czech Republic. This methodology is based on the use of cur rent time tables and simulation of more than 2,500 public trans port connections between selected sur rounding municipalities with significant commuter flows and randomly selected urban public trans port stops with in the regional capitals. The second part of the paper focuses on particular interchange nodes. Regional capitals are divided into groups according to the level of centrality of interchange nodes and the prevailing orientation of the trans port mode. The article also analyzes the time stability of localized interchange nodes.

  • Název v anglickém jazyce

    INTERCHANGE NODES BETWEEN SUBURBAN AND URBAN PUBLIC TRANSPORT: A CASE STUDY OF THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a methodology for localizing theoretical interchange nodes used for inter change between suburban and urban public trans port in thirteen regional capitals in the Czech Republic. This methodology is based on the use of cur rent time tables and simulation of more than 2,500 public trans port connections between selected sur rounding municipalities with significant commuter flows and randomly selected urban public trans port stops with in the regional capitals. The second part of the paper focuses on particular interchange nodes. Regional capitals are divided into groups according to the level of centrality of interchange nodes and the prevailing orientation of the trans port mode. The article also analyzes the time stability of localized interchange nodes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-26831S" target="_blank" >GA14-26831S: Prostorové simulační modelování dostupnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta geographica Slovenica

  • ISSN

    1581-6613

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    221-233

  • Kód UT WoS článku

    000371999800003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84958749502