Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ISO 9001 as a standard of quality management in Poland and Czech Republic: an analysis based on the global data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F17%3A10237397" target="_blank" >RIV/61989100:27350/17:10237397 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27360/17:10237397

  • Výsledek na webu

    <a href="https://businessperspectives.org/media/zoo/applications/publishing/templates/article/assets/js/pdfjs/web/9370" target="_blank" >https://businessperspectives.org/media/zoo/applications/publishing/templates/article/assets/js/pdfjs/web/9370</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ISO 9001 as a standard of quality management in Poland and Czech Republic: an analysis based on the global data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although quality is a multidimensional concept – defined by numerous approaches to quality management (e.g. TQM, Kaizen, ISO 9001), strategies and operational activities – ISO 9001 standards are leading norms in Europe. Quality management has been adopted in Poland and the Czech Republic, which translates directly into a number of certificates issued by accredited certification units. The aim of the paper is to analyze the dynamics of issuing Quality Management System (QSM) certificates in Poland and the Czech Republic, certificates of compliance with ISO 9001 standard, in comparison to selected European countries and taking into account the situation in the world in this field. The study also identifies particular limitations such as the lack of data needed to conduct in-depth multi-criteria analyses.

  • Název v anglickém jazyce

    ISO 9001 as a standard of quality management in Poland and Czech Republic: an analysis based on the global data

  • Popis výsledku anglicky

    Although quality is a multidimensional concept – defined by numerous approaches to quality management (e.g. TQM, Kaizen, ISO 9001), strategies and operational activities – ISO 9001 standards are leading norms in Europe. Quality management has been adopted in Poland and the Czech Republic, which translates directly into a number of certificates issued by accredited certification units. The aim of the paper is to analyze the dynamics of issuing Quality Management System (QSM) certificates in Poland and the Czech Republic, certificates of compliance with ISO 9001 standard, in comparison to selected European countries and taking into account the situation in the world in this field. The study also identifies particular limitations such as the lack of data needed to conduct in-depth multi-criteria analyses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems and Perspectives in Management

  • ISSN

    1727-7051

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    266-275

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85041108317