Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Realizace 4denního workshopu STONES 2022 pro žáky 9. tříd zapojených zákl. škol z ORP Most

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F22%3A10249857" target="_blank" >RIV/61989100:27350/22:10249857 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://listy.mesto-most.cz/devataci-mezi-kameny/d-16943" target="_blank" >https://listy.mesto-most.cz/devataci-mezi-kameny/d-16943</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Realizace 4denního workshopu STONES 2022 pro žáky 9. tříd zapojených zákl. škol z ORP Most

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Realizace workshopů STONES určené 9. třídám základních škol v Mostě a okolí je podporována z prostředků Evropské unie v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání a je součástí projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání II s registračním číslem CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0010685. Čtvrtý ročník STONES probíhal ve dnech 2. - 5. května 2022, v učebnách Institutu kombinovaného studia Most. Workshopu se zúčastnilo 24 tříd z Mostu a okolí. Cílem STONES je vyvolat v žácích ZŠ zájem o studium na školách s technickým a polytechnickým zaměřením a rozvinout jejich polytechnickou gramotnost. Cílem je také seznámit žáky se samotným Institutem kombinovaného studia, s jeho dlouholetou působností v Ústeckém kraji a tím vejití do povědomí. Žáci na workshopu plnili dva úkoly. Prvním úkolem bylo poznávání devíti vzorků hornin a minerálů a dále seznámení s Mohsovou stupnicí tvrdosti a dalšími metodami napomáhajícími určit daný minerál či horninu. Ve druhém úkolu měli žáci možnost vyzkoušet si měření geodetickým přístrojem - teodolitem, kdy zaměřením dvou směrů a jejich rozdílem zjistili velikost úhlu mezi dvěma body. Žáci byli stejně jako každý rok do celého procesu poznávání aktivně zapojeni. Získané vědomosti zapisovali do tabulek jednotlivých úloh v brožuře, kterou dostali. Po provedení všech úloh žáci vyplnili závěrečnou křížovku. Žák, který měl křížovku správně a byl nejrychlejší, obdržel za odměnu dárek ve formě propagačního materiálu, který byl věnován v rámci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání II.

  • Název v anglickém jazyce

    Organising the four days workshop "Stones 2022" for 9th classes of involved elementary schools, ORP Most

  • Popis výsledku anglicky

    Realizing the STONES workshops (designated for 9th classes of elementary schools in Most and its environs is supported by the European Union in the framework of the Operational program Research, development and education; being the part of project called the Local action plane of education development II, registration number CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0010685. The 4th volume of STONES took place on May 2 - 5, 2022 in lecture rooms at the Institute of Combined Studies, Most. The workshop was visited by 24 classes from Most and its environs. The aim of STONES is inducing an interest in pupils of elementary schools regarding possible studies at schools with technical and polytechnic orientation as well as developing their polytechnic literacy. Another aim is making pupils acquainted the Institute itself a its sustained activities in the Ústí Region for children to acquire awareness of it Within the framework of this workshop, pupils were fulfilling two tasks: The first one was to recognize nine samples of rocks and minerals together with some methods of identification (Mohs&apos;scale of hardness, etc.). The second task was aimed to geodetic measurements with theodolite - pointing two directions enabled to find an angle between two dots. As every year, pupils were actively working in the process of cognition. Their attainments were inscribed in tables of particular tasks (provided brochures). After all tasks had been completed, pupils solved the final crossword. Having solved it in the proper way the first pupil was endowed in the form of promotional material (donated in the framework of Local action plan of education development II).

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10500 - Earth and related environmental sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Most

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    470

  • Počet zahraničních účastníků

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce