Methods for Offering Feedback for Dissertation Writers and other Advanced Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F23%3A10253991" target="_blank" >RIV/61989100:27350/23:10253991 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.iup.edu/writingcenter/news/2023/10/driscoll-offers-workshops-on-stem-writing-in-the-disciplines-dissertation-supervision-in-the-czech-republic.html" target="_blank" >https://www.iup.edu/writingcenter/news/2023/10/driscoll-offers-workshops-on-stem-writing-in-the-disciplines-dissertation-supervision-in-the-czech-republic.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methods for Offering Feedback for Dissertation Writers and other Advanced Students
Popis výsledku v původním jazyce
The Professional Development Day was developed for supervisors of PhD students and other academics/lecturers who are dedicated to supporting PhD students/early-career researchers in the area of publishing/professional writing. The workshop covered best practices for supporting students in the sciences so that they learn the principles of scientific work and professional writing in English, and methods for offering feedback on writing leading to better formulation of ideas, argumentation and clearer text structure. We also focused on the discussion of how emerging technologies such as ChatGPT and other AI-Assisted text generation are shaping teaching and professional writing, and introduced the Writing for Publication: Supervisor/Lecturer Training as other possible sources of inspiration and professional development.
Název v anglickém jazyce
Methods for Offering Feedback for Dissertation Writers and other Advanced Students
Popis výsledku anglicky
The Professional Development Day was developed for supervisors of PhD students and other academics/lecturers who are dedicated to supporting PhD students/early-career researchers in the area of publishing/professional writing. The workshop covered best practices for supporting students in the sciences so that they learn the principles of scientific work and professional writing in English, and methods for offering feedback on writing leading to better formulation of ideas, argumentation and clearer text structure. We also focused on the discussion of how emerging technologies such as ChatGPT and other AI-Assisted text generation are shaping teaching and professional writing, and introduced the Writing for Publication: Supervisor/Lecturer Training as other possible sources of inspiration and professional development.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000274" target="_blank" >TL01000274: Publish and Flourish: Podpora publikační činnosti doktorandů a školitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Univerzita Karlova, Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
21
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce