Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Methods for Offering Feedback for Dissertation Writers and other Advanced Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F23%3A10253991" target="_blank" >RIV/61989100:27350/23:10253991 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iup.edu/writingcenter/news/2023/10/driscoll-offers-workshops-on-stem-writing-in-the-disciplines-dissertation-supervision-in-the-czech-republic.html" target="_blank" >https://www.iup.edu/writingcenter/news/2023/10/driscoll-offers-workshops-on-stem-writing-in-the-disciplines-dissertation-supervision-in-the-czech-republic.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Methods for Offering Feedback for Dissertation Writers and other Advanced Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Professional Development Day was developed for supervisors of PhD students and other academics/lecturers who are dedicated to supporting PhD students/early-career researchers in the area of publishing/professional writing. The workshop covered best practices for supporting students in the sciences so that they learn the principles of scientific work and professional writing in English, and methods for offering feedback on writing leading to better formulation of ideas, argumentation and clearer text structure. We also focused on the discussion of how emerging technologies such as ChatGPT and other AI-Assisted text generation are shaping teaching and professional writing, and introduced the Writing for Publication: Supervisor/Lecturer Training as other possible sources of inspiration and professional development.

  • Název v anglickém jazyce

    Methods for Offering Feedback for Dissertation Writers and other Advanced Students

  • Popis výsledku anglicky

    The Professional Development Day was developed for supervisors of PhD students and other academics/lecturers who are dedicated to supporting PhD students/early-career researchers in the area of publishing/professional writing. The workshop covered best practices for supporting students in the sciences so that they learn the principles of scientific work and professional writing in English, and methods for offering feedback on writing leading to better formulation of ideas, argumentation and clearer text structure. We also focused on the discussion of how emerging technologies such as ChatGPT and other AI-Assisted text generation are shaping teaching and professional writing, and introduced the Writing for Publication: Supervisor/Lecturer Training as other possible sources of inspiration and professional development.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000274" target="_blank" >TL01000274: Publish and Flourish: Podpora publikační činnosti doktorandů a školitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Univerzita Karlova, Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    21

  • Počet zahraničních účastníků

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce