Professional Development Day For PhD Student Supervisors in the Sciences
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F23%3A10254051" target="_blank" >RIV/61989100:27350/23:10254051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.iup.edu/writingcenter/news/2023/10/driscoll-offers-workshops-on-stem-writing-in-the-disciplines-dissertation-supervision-in-the-czech-republic.html" target="_blank" >https://www.iup.edu/writingcenter/news/2023/10/driscoll-offers-workshops-on-stem-writing-in-the-disciplines-dissertation-supervision-in-the-czech-republic.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Professional Development Day For PhD Student Supervisors in the Sciences
Popis výsledku v původním jazyce
The Professional Development Day targeted supervisors of PhD students and other academics/lecturers who are dedicated to supporting PhD students/early-career researchers in the area of publishing/professional writing. This included offering best practices for supporting students in the sciences so that they learn the principles of scientific work and professional writing in English, explorations of our own teaching practices supporting advanced writers in a range of disciplines and in writing for publication, and discussion of how emerging technologies such as ChatGPT and other AI-Assisted text generation are shaping teaching and professional writing
Název v anglickém jazyce
Professional Development Day For PhD Student Supervisors in the Sciences
Popis výsledku anglicky
The Professional Development Day targeted supervisors of PhD students and other academics/lecturers who are dedicated to supporting PhD students/early-career researchers in the area of publishing/professional writing. This included offering best practices for supporting students in the sciences so that they learn the principles of scientific work and professional writing in English, explorations of our own teaching practices supporting advanced writers in a range of disciplines and in writing for publication, and discussion of how emerging technologies such as ChatGPT and other AI-Assisted text generation are shaping teaching and professional writing
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000274" target="_blank" >TL01000274: Publish and Flourish: Podpora publikační činnosti doktorandů a školitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
VŠB-Technická univerzita Ostrava, Ostrava
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
34
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce