Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Supporting Writing to Learn in the Disciplines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F23%3A10254029" target="_blank" >RIV/61989100:27350/23:10254029 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iup.edu/writingcenter/news/2023/10/driscoll-offers-workshops-on-stem-writing-in-the-disciplines-dissertation-supervision-in-the-czech-republic.html" target="_blank" >https://www.iup.edu/writingcenter/news/2023/10/driscoll-offers-workshops-on-stem-writing-in-the-disciplines-dissertation-supervision-in-the-czech-republic.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Supporting Writing to Learn in the Disciplines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The workshop offered faculty that teach undergraduate students in technical disciplines three scaffolded workshops on why teaching writing matters, key aspects of understanding writing and learning to write, best practices for assignment design and assessment, and how to effectively support writers&apos; processes through feedback and revision. The three teaching workshops were highly interactive; faculty had the chance to discuss the material, reflect on their own teaching, and create course materials that they can directly use in their classrooms in our workshops. The goal of the workshops was to give faculty enough information and background to be able to create and support writing in their disciplines and move forward with teaching writing with confidence. We also included a discussion of the challenges and possibilities in teaching in an age of ChatGPT and other AI-generated text.

  • Název v anglickém jazyce

    Supporting Writing to Learn in the Disciplines

  • Popis výsledku anglicky

    The workshop offered faculty that teach undergraduate students in technical disciplines three scaffolded workshops on why teaching writing matters, key aspects of understanding writing and learning to write, best practices for assignment design and assessment, and how to effectively support writers&apos; processes through feedback and revision. The three teaching workshops were highly interactive; faculty had the chance to discuss the material, reflect on their own teaching, and create course materials that they can directly use in their classrooms in our workshops. The goal of the workshops was to give faculty enough information and background to be able to create and support writing in their disciplines and move forward with teaching writing with confidence. We also included a discussion of the challenges and possibilities in teaching in an age of ChatGPT and other AI-generated text.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000274" target="_blank" >TL01000274: Publish and Flourish: Podpora publikační činnosti doktorandů a školitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    VŠB-Technická univerzita Ostrava, Ostrava

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    23

  • Počet zahraničních účastníků

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce