Laboratorní simulace tepelného zpracování kolejnic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F07%3A00016272" target="_blank" >RIV/61989100:27360/07:00016272 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Laboratory simulation of heat treatment of rails
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is concerned with heat treatment of rails. Increasing axial forces acting on rails have become a fact, to which the rail manufacturers have to adapt. Fundamental parameters of rail steel life (wear resistance, resistance to contact failures and low-temperature brittle fracture) are related to basic strength and plasticity properties (yield strength, ultimate strength, elongation, reduction of area). These properties are influenced by microstructural parameters of pearlite: namely the pearlitecolony size, interlamellar spacing and cementite volume fraction. It is possible to modify these either by changing the chemical composition of the steel or by heat treatment of the rail head. Both the metallurgical and technological aspects of the issue are discussed here. The practically-focused section of the paper provides description of a laboratory experiment involving measurements of cooling curves for two cooling equipment configurations. 11 thermocouples inserted in drilled hol
Název v anglickém jazyce
Laboratory simulation of heat treatment of rails
Popis výsledku anglicky
This paper is concerned with heat treatment of rails. Increasing axial forces acting on rails have become a fact, to which the rail manufacturers have to adapt. Fundamental parameters of rail steel life (wear resistance, resistance to contact failures and low-temperature brittle fracture) are related to basic strength and plasticity properties (yield strength, ultimate strength, elongation, reduction of area). These properties are influenced by microstructural parameters of pearlite: namely the pearlitecolony size, interlamellar spacing and cementite volume fraction. It is possible to modify these either by changing the chemical composition of the steel or by heat treatment of the rail head. Both the metallurgical and technological aspects of the issue are discussed here. The practically-focused section of the paper provides description of a laboratory experiment involving measurements of cooling curves for two cooling equipment configurations. 11 thermocouples inserted in drilled hol
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Metallurgica Slovaca
ISSN
1335-1532
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
583-588
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—