Stanovení technologických parametrů ochlazování kolejnic pomocí matematického modelování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F07%3A00016271" target="_blank" >RIV/61989100:27360/07:00016271 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determination of technological parameters for cooling of rails by mathematical modeling
Popis výsledku v původním jazyce
The fundamental parameters of rail steel life (wear and contact failure resistance, resistance to low temperature fracture) are related with the basic strength and plasticity-related values (yield strength, tensile strength, elongation and reduction of area). These properties are affected by the pearlite microstructure parameters, including, above all, the pearlite colony size the interlamellar spacing and the volume fraction of cementite. A thermo-plastic finite-element model is applied to the problemof designing strong quench schedules for production of head-hardened pearlitic rail. Computed temperature-time histories are compared with transformation diagram of 900B rail steel, to show how the schedule of cooling must be tailored to the steel's transformation characteristic, in order to have the possibility of producing fine pearlitic microstructure in a layer near the rail head running surfaces. One of the examined properties is hardness - and its gradient across the head cross sec
Název v anglickém jazyce
Determination of technological parameters for cooling of rails by mathematical modeling
Popis výsledku anglicky
The fundamental parameters of rail steel life (wear and contact failure resistance, resistance to low temperature fracture) are related with the basic strength and plasticity-related values (yield strength, tensile strength, elongation and reduction of area). These properties are affected by the pearlite microstructure parameters, including, above all, the pearlite colony size the interlamellar spacing and the volume fraction of cementite. A thermo-plastic finite-element model is applied to the problemof designing strong quench schedules for production of head-hardened pearlitic rail. Computed temperature-time histories are compared with transformation diagram of 900B rail steel, to show how the schedule of cooling must be tailored to the steel's transformation characteristic, in order to have the possibility of producing fine pearlitic microstructure in a layer near the rail head running surfaces. One of the examined properties is hardness - and its gradient across the head cross sec
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Metallurgica Slovaca
ISSN
1335-1532
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
589-595
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—