Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stanovení technologických parametrů ochlazování kolejnic pomocí matematického modelování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F07%3A00016271" target="_blank" >RIV/61989100:27360/07:00016271 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of technological parameters for cooling of rails by mathematical modeling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The fundamental parameters of rail steel life (wear and contact failure resistance, resistance to low temperature fracture) are related with the basic strength and plasticity-related values (yield strength, tensile strength, elongation and reduction of area). These properties are affected by the pearlite microstructure parameters, including, above all, the pearlite colony size the interlamellar spacing and the volume fraction of cementite. A thermo-plastic finite-element model is applied to the problemof designing strong quench schedules for production of head-hardened pearlitic rail. Computed temperature-time histories are compared with transformation diagram of 900B rail steel, to show how the schedule of cooling must be tailored to the steel's transformation characteristic, in order to have the possibility of producing fine pearlitic microstructure in a layer near the rail head running surfaces. One of the examined properties is hardness - and its gradient across the head cross sec

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of technological parameters for cooling of rails by mathematical modeling

  • Popis výsledku anglicky

    The fundamental parameters of rail steel life (wear and contact failure resistance, resistance to low temperature fracture) are related with the basic strength and plasticity-related values (yield strength, tensile strength, elongation and reduction of area). These properties are affected by the pearlite microstructure parameters, including, above all, the pearlite colony size the interlamellar spacing and the volume fraction of cementite. A thermo-plastic finite-element model is applied to the problemof designing strong quench schedules for production of head-hardened pearlitic rail. Computed temperature-time histories are compared with transformation diagram of 900B rail steel, to show how the schedule of cooling must be tailored to the steel's transformation characteristic, in order to have the possibility of producing fine pearlitic microstructure in a layer near the rail head running surfaces. One of the examined properties is hardness - and its gradient across the head cross sec

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Metallurgica Slovaca

  • ISSN

    1335-1532

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    589-595

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus