Influence of the Filler Root Surface Treatment on Bending Fatigue Test Results of the Hardened Gears
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F13%3A86083489" target="_blank" >RIV/61989100:27360/13:86083489 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27230/13:86083489
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.586.154" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.586.154</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.586.154" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.586.154</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of the Filler Root Surface Treatment on Bending Fatigue Test Results of the Hardened Gears
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with testing of fatigue properties of hardened gears at bending. These tests are defined by the ISO 6336 - method B standard, when testing is carried out under reference conditions close to the real operation. This type of testing maybe helpful to evaluate the influence of new materials, design parameters, production technology, or the effects of surface finishing. The first part of this article deals with the theory of fatigue testing methodology using modified staircase method andcharacteristics of the testing machine. The second part of the paper is devoted to the characteristics of the experimental material and the results achieved. The case hardened steel gears alloyed by Cr-Ni-Mo were selected for the experiment. Hardened gears were subjected to local hardness measurement and subsequently the bending fatigue tests were performed. Ruptured samples were analyzed using a scanning electron microscope. The local bending stress was determined using the modified com
Název v anglickém jazyce
Influence of the Filler Root Surface Treatment on Bending Fatigue Test Results of the Hardened Gears
Popis výsledku anglicky
This article deals with testing of fatigue properties of hardened gears at bending. These tests are defined by the ISO 6336 - method B standard, when testing is carried out under reference conditions close to the real operation. This type of testing maybe helpful to evaluate the influence of new materials, design parameters, production technology, or the effects of surface finishing. The first part of this article deals with the theory of fatigue testing methodology using modified staircase method andcharacteristics of the testing machine. The second part of the paper is devoted to the characteristics of the experimental material and the results achieved. The case hardened steel gears alloyed by Cr-Ni-Mo were selected for the experiment. Hardened gears were subjected to local hardness measurement and subsequently the bending fatigue tests were performed. Ruptured samples were analyzed using a scanning electron microscope. The local bending stress was determined using the modified com
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0040%2F01%2F01" target="_blank" >ED0040/01/01: Regionální materiálově technologické výzkumné centrum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Key Engineering Materials. Volume 586
ISSN
1013-9826
e-ISSN
—
Svazek periodika
586
Číslo periodika v rámci svazku
2014
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
154-157
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—