Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Friction Properties of the Automotive Brake Linings Containing Metallic Fillers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F13%3A86088702" target="_blank" >RIV/61989100:27360/13:86088702 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27640/13:86088702

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Friction Properties of the Automotive Brake Linings Containing Metallic Fillers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Two commercially available semi-metallic automotive friction composites for mid-size passenger cars were subjected to laboratory testing using full-scale dynamometer LINK M2800 according to the SAE recommended practice J2522 in order to compare their friction performance based on the values of friction coefficient. The selected initial friction composites were also analyzed by XRFS and XRD in order to obtain information on elemental and phase composition of the friction materials. Main phases in both samples were alpha-Fe and graphite. The formulations slightly differed in the content and phase of iron, sulphur and silicon. The sample A was found to contain hematite, calcite and cristobalite, while the sample B contained magnetite, periclase, vermiculite, and corundum. Zircon, as an abrasive, was absent in both formulations. Friction performance of the composites in the J2522 test differed mainly during fade sub-procedures, which show the stability of friction coefficient with the incr

  • Název v anglickém jazyce

    Friction Properties of the Automotive Brake Linings Containing Metallic Fillers

  • Popis výsledku anglicky

    Two commercially available semi-metallic automotive friction composites for mid-size passenger cars were subjected to laboratory testing using full-scale dynamometer LINK M2800 according to the SAE recommended practice J2522 in order to compare their friction performance based on the values of friction coefficient. The selected initial friction composites were also analyzed by XRFS and XRD in order to obtain information on elemental and phase composition of the friction materials. Main phases in both samples were alpha-Fe and graphite. The formulations slightly differed in the content and phase of iron, sulphur and silicon. The sample A was found to contain hematite, calcite and cristobalite, while the sample B contained magnetite, periclase, vermiculite, and corundum. Zircon, as an abrasive, was absent in both formulations. Friction performance of the composites in the J2522 test differed mainly during fade sub-procedures, which show the stability of friction coefficient with the incr

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED0040%2F01%2F01" target="_blank" >ED0040/01/01: Regionální materiálově technologické výzkumné centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hutnické listy

  • ISSN

    0018-8069

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    67-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus