Vliv karbidu křemíku a zirkonu na frikční koeficient semimetalických frikčních kompositů pro automobilový průmysl
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27640%2F07%3A00015370" target="_blank" >RIV/61989100:27640/07:00015370 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Effect of Silicon Carbide and Zircon on the Friction Coefficient of Semi-Metallic Friction Composites Designed for the Automotive Industry
Popis výsledku v původním jazyce
Two sets of semi-metallic friction composites were formulated differing in the abrasive type present. The first set represents composites containing zircon (ZrSiO4), the second set represents composites with silicon carbide (SiC). In both sets, samples with moderately increasing abrasive content (0,3.4, 5.6,9 and 14.6 vol.%) were prepared and their friction coefficient was determined.Although the samples with SiC reach higher values of froction coefficient, the samples containing ZrSiO4 offer markedllymore stable at elevated temperatures.This fact is attributed to the different character of the friction layer (revealed by SEM) formed on the surface of the samples after the friction test.
Název v anglickém jazyce
The Effect of Silicon Carbide and Zircon on the Friction Coefficient of Semi-Metallic Friction Composites Designed for the Automotive Industry
Popis výsledku anglicky
Two sets of semi-metallic friction composites were formulated differing in the abrasive type present. The first set represents composites containing zircon (ZrSiO4), the second set represents composites with silicon carbide (SiC). In both sets, samples with moderately increasing abrasive content (0,3.4, 5.6,9 and 14.6 vol.%) were prepared and their friction coefficient was determined.Although the samples with SiC reach higher values of froction coefficient, the samples containing ZrSiO4 offer markedllymore stable at elevated temperatures.This fact is attributed to the different character of the friction layer (revealed by SEM) formed on the surface of the samples after the friction test.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Annual Proceeding of Science and Technology at VŠB-TUO
ISBN
978-80-248-1662-3
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
79-85
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
REPRONIS
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—