Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Exploitation of Parallel Pedagogical Model for Lectures of Control of the Metallurgical Aggregates

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F14%3A86092128" target="_blank" >RIV/61989100:27360/14:86092128 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Exploitation of Parallel Pedagogical Model for Lectures of Control of the Metallurgical Aggregates

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Quality of lectures and possibility for students after graduation, which is related to that is significantly dependent on level of closeness to the current techniques and technological practice. Along with the excursion to the specialized companies has important role the possibility to get known better with studied technique and technologies through models. Models could be physical or mathematical. The new type of models is introduced in this paper. It is so called parallel model. This model conveniently combines the advantages of both types of models mentioned above. In this paper is the parallel pedagogical model represented by technology of kontrol of the oxygen converters in steelmaking factory. The correct physical realization of the pedagogical models of some technologies, for example steelmaking processes, cannot possibly include the real chemical and thermal processes, but it can represent precise all mechanical operations. These and others necessary technological operations ca

  • Název v anglickém jazyce

    The Exploitation of Parallel Pedagogical Model for Lectures of Control of the Metallurgical Aggregates

  • Popis výsledku anglicky

    Quality of lectures and possibility for students after graduation, which is related to that is significantly dependent on level of closeness to the current techniques and technological practice. Along with the excursion to the specialized companies has important role the possibility to get known better with studied technique and technologies through models. Models could be physical or mathematical. The new type of models is introduced in this paper. It is so called parallel model. This model conveniently combines the advantages of both types of models mentioned above. In this paper is the parallel pedagogical model represented by technology of kontrol of the oxygen converters in steelmaking factory. The correct physical realization of the pedagogical models of some technologies, for example steelmaking processes, cannot possibly include the real chemical and thermal processes, but it can represent precise all mechanical operations. These and others necessary technological operations ca

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    METAL 2014 : 23rd International Conference on Metallurgy and Materials : conference proceedings : May 21st-23rd 2014, hotel Voroněž I, Brno, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-87294-52-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1522-1527

  • Název nakladatele

    Tanger

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    21. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku