Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comprehensive quality assessment of Czech higher education institutions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F15%3A86095739" target="_blank" >RIV/61989100:27360/15:86095739 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/IJQSS-03-2015-0037" target="_blank" >http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/IJQSS-03-2015-0037</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/IJQSS-03-2015-0037" target="_blank" >10.1108/IJQSS-03-2015-0037</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comprehensive quality assessment of Czech higher education institutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to sum up the principal and original set of information related to the special project covered by Czech Ministry of Education, Youth and Sports, which was oriented to quality assurance and assessment at Czech higher education institutions.It brings main results and lessons learned from comprehensive quality assessment methodology pilot testing. Design/methodology/approach - Brainstorming conferences, seminars, comparative analysis, interviews, design review and validation were used by the expert team to develop and to test the comprehensive quality assessment methodology. Findings - The EFQM Excellence Model is the most comprehensive tool for quality assurance and quality assessment. It is pragmatic and practical, but it is necessary toadapt this model for effective use at Czech higher education institutions as a set of assessment criteria. The comprehensive quality assessment approach does not only examine what universities and other higher schools have achieved in th

  • Název v anglickém jazyce

    Comprehensive quality assessment of Czech higher education institutions

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to sum up the principal and original set of information related to the special project covered by Czech Ministry of Education, Youth and Sports, which was oriented to quality assurance and assessment at Czech higher education institutions.It brings main results and lessons learned from comprehensive quality assessment methodology pilot testing. Design/methodology/approach - Brainstorming conferences, seminars, comparative analysis, interviews, design review and validation were used by the expert team to develop and to test the comprehensive quality assessment methodology. Findings - The EFQM Excellence Model is the most comprehensive tool for quality assurance and quality assessment. It is pragmatic and practical, but it is necessary toadapt this model for effective use at Czech higher education institutions as a set of assessment criteria. The comprehensive quality assessment approach does not only examine what universities and other higher schools have achieved in th

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Quality and Service Sciences

  • ISSN

    1756-669X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    138-151

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84930740451