K roli médií v regionálním rozvoji
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F04%3A00009603" target="_blank" >RIV/61989100:27510/04:00009603 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K roli médií v regionálním rozvoji
Popis výsledku v původním jazyce
JIž delší dobu je pozorovatelný nárůst významu tzv. "měkkých" lokalizačních faktorů, které ve stále větší míře determinují investiční , ale vůbec celkovou atraktivitu regionů. Jednu z nejvýznamnějších rolí při utváření pověsti regionu (tedy významného lokliazčního faktoru) sehrávají celostátní masmédia, která o jednotlivých regionech referují na celostátní úrovni a ovlivňují či přímo vytvářejí názory obyvatelstva na ten který region. Děje se tak prostřednictvím akcentace či ignorace vybraných témat regionálního života. Postupem času se média stala nejen zprostředkovatelem informací, ale samostatným a dosti významným hráčem regionálního rozvoje. Cílem článku je ukázat vybrané aspekty působení médií na regionální rozvoj v České republice a porovnat je sezahraničními zkušenostmi.
Název v anglickém jazyce
Towards the role of media in regional development
Popis výsledku anglicky
Longer time, it is possible to contemplate the growth of the importance of "soft" location factors, which increasingly determine the investment but also the overall attractivity of regions. Nationwide media play one of the most important roles in the formation of the regional reputation (which is relevant location factor) since they report on particular regions at the national level and influence or directly create the opinions of people about particular region. It happens by means of regional agneda etting or cutting. In the course of the time the media became not only the mediator of the information but an independent and rather significant player of the regional development as well. The article aims at showing the chosen aspects of the media influence on regional development in the Czech Republic. These aspects will be compared with foreign experience as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Posilování regionální konkurenceschopnosti
ISBN
80-248-0653-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
47-56
Název nakladatele
VŠB-TU Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Komorní Lhotka
Datum konání akce
23. 4. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—