Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K roli médií v regionálním rozvoji

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F04%3A00009603" target="_blank" >RIV/61989100:27510/04:00009603 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K roli médií v regionálním rozvoji

  • Popis výsledku v původním jazyce

    JIž delší dobu je pozorovatelný nárůst významu tzv. "měkkých" lokalizačních faktorů, které ve stále větší míře determinují investiční , ale vůbec celkovou atraktivitu regionů. Jednu z nejvýznamnějších rolí při utváření pověsti regionu (tedy významného lokliazčního faktoru) sehrávají celostátní masmédia, která o jednotlivých regionech referují na celostátní úrovni a ovlivňují či přímo vytvářejí názory obyvatelstva na ten který region. Děje se tak prostřednictvím akcentace či ignorace vybraných témat regionálního života. Postupem času se média stala nejen zprostředkovatelem informací, ale samostatným a dosti významným hráčem regionálního rozvoje. Cílem článku je ukázat vybrané aspekty působení médií na regionální rozvoj v České republice a porovnat je sezahraničními zkušenostmi.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards the role of media in regional development

  • Popis výsledku anglicky

    Longer time, it is possible to contemplate the growth of the importance of "soft" location factors, which increasingly determine the investment but also the overall attractivity of regions. Nationwide media play one of the most important roles in the formation of the regional reputation (which is relevant location factor) since they report on particular regions at the national level and influence or directly create the opinions of people about particular region. It happens by means of regional agneda etting or cutting. In the course of the time the media became not only the mediator of the information but an independent and rather significant player of the regional development as well. The article aims at showing the chosen aspects of the media influence on regional development in the Czech Republic. These aspects will be compared with foreign experience as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Posilování regionální konkurenceschopnosti

  • ISBN

    80-248-0653-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    47-56

  • Název nakladatele

    VŠB-TU Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Komorní Lhotka

  • Datum konání akce

    23. 4. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku