Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategie a konkurenceschopnost českých podniků při vstupu ČR do EU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F04%3A00009612" target="_blank" >RIV/61989100:27510/04:00009612 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strategie a konkurenceschopnost českých podniků při vstupu ČR do EU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Světem podnikání v České republice již delší dobu hýbou dvě základní témata. Jedná se o náš vstup do EU a o naši konkurenceschopnost na světových trzích. Je potřeba si uvědomit, že zatímco ČR vstoupila do EU, současně EU působí ve světě globální ekonomiky. Každá česká firma se může stát atraktivním partnerem pro zájemce ze zemí EU, pokud má jasně vytyčenou strategickou orientaci, která se slučuje se zájmy budoucího partnera a má kvalifikovaný, odborně způsobilý a rozhodný management, schopný racionálněvyjednávat podmínky spolupráce. Pro dosažení tohoto předpokladu je ovšem potřebné velmi podrobně zanalyzovat silné a slabé stánky českých podniků a na základě této analýzy podrobně posoudit jejich možné příležitosti, ale také ohrožení, které jim vznikajív nových podmínkách. Rovněž je důležité najít aspoň základní obecná doporučení, která umožní českým podnikům prosadit se a udržet v podmínkách globálních trhů.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategy and the competitiveness of the Czech firms in connection with entry the Czech Republic in European Union

  • Popis výsledku anglicky

    The paper concentrates on the strategy and the competitiveness of the Czech firms in connection with entry in the European Union. The article presents external environment of the Czech enterprises as opportunities and threats. Author specifies strengthsand weaknesses of the Czech enterprises and implies one of the possible ways how the Czech firms can achieve a success on the EU single market. In fine author offers recommendation for change of business behavior in the competitive competition on the world markets.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Česká podniková sféra v kontextu vstupu ČR do EU

  • ISBN

    80-248-0744-0

  • Počet stran výsledku

    84

  • Strana od-do

    1-10

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly