Strategie a konkurenceschopnost českých podniků při vstupu ČR do EU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F04%3A00009612" target="_blank" >RIV/61989100:27510/04:00009612 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategie a konkurenceschopnost českých podniků při vstupu ČR do EU
Popis výsledku v původním jazyce
Světem podnikání v České republice již delší dobu hýbou dvě základní témata. Jedná se o náš vstup do EU a o naši konkurenceschopnost na světových trzích. Je potřeba si uvědomit, že zatímco ČR vstoupila do EU, současně EU působí ve světě globální ekonomiky. Každá česká firma se může stát atraktivním partnerem pro zájemce ze zemí EU, pokud má jasně vytyčenou strategickou orientaci, která se slučuje se zájmy budoucího partnera a má kvalifikovaný, odborně způsobilý a rozhodný management, schopný racionálněvyjednávat podmínky spolupráce. Pro dosažení tohoto předpokladu je ovšem potřebné velmi podrobně zanalyzovat silné a slabé stánky českých podniků a na základě této analýzy podrobně posoudit jejich možné příležitosti, ale také ohrožení, které jim vznikajív nových podmínkách. Rovněž je důležité najít aspoň základní obecná doporučení, která umožní českým podnikům prosadit se a udržet v podmínkách globálních trhů.
Název v anglickém jazyce
Strategy and the competitiveness of the Czech firms in connection with entry the Czech Republic in European Union
Popis výsledku anglicky
The paper concentrates on the strategy and the competitiveness of the Czech firms in connection with entry in the European Union. The article presents external environment of the Czech enterprises as opportunities and threats. Author specifies strengthsand weaknesses of the Czech enterprises and implies one of the possible ways how the Czech firms can achieve a success on the EU single market. In fine author offers recommendation for change of business behavior in the competitive competition on the world markets.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Česká podniková sféra v kontextu vstupu ČR do EU
ISBN
80-248-0744-0
Počet stran výsledku
84
Strana od-do
1-10
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—