Efektivní zahr. obchod č. firmy jako významný faktor konkurenceschopnosti v období před vstupem ČR do EU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F01%3A63500192" target="_blank" >RIV/70883521:28120/01:63500192 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efektivní zahr. obchod č. firmy jako významný faktor konkurenceschopnosti v období před vstupem ČR do EU
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá významem, postavením a faktory konkurenceschopnosti v oblasti zahraničně obchodních aktivit při vstupu podniku do mezinárodního ekonomického prostředí. Úspěch firmy závisí na efektivnosti hlavních podnikových aktivit, marketingem a výrobou počínaje a prodejem konče. Hlavním hybatelem v tomto smyslu je marketér jakožto vůdčí osobnost firmy a to jak při tvorbě hodnoty v podniku, tak i při jejím následném zhodnocení na zahraničním trhu. Důležitým předpokladem úspěšnosti těchto aktivit je pochopení triády: marketing - produkt - prodej orientované na efektivní uspokojení potřeb zahraničního zákazníka s následným zajištěním toku finanční protihodnoty.
Název v anglickém jazyce
Effective Foreign Trade Of Czech Firms As A Significant Factor Of Competitive Abilities In The Period Leading Up To The Czech Republic's Entry Into The EU
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with the significance, standing and factors of competitive abilities in the domain of foreign trade activities under an enterprise's entry into international economic environments. The success of firms depends on the effectivenessof their main activities, from Marketing and Production through to Sales. The prime mover in this sense is the "Marketer" as the leading personality of the firm - and this is as true for value-creation in the enterprise to their subsequent valorisation on foreign markets. An important presupposition for the success of these activities is the understanding of the triad (MPS): Marketing - Product - Sales oriented to the effective satisfaction of the needs of foreign customers with the ensuing assurance of"counter-value" financial flows.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference Česká republika a Evropská unie na prahu třetího tisíciletí
ISBN
80-7318-007
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
UTB
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
28. 2. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—