Metoda hodnocení mezinárodní úspěšnosti malých a středních podniků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00159977" target="_blank" >RIV/62156489:43110/10:00159977 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metoda hodnocení mezinárodní úspěšnosti malých a středních podniků
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je představen návrh systému hodnocení úspěchu českých MSP na zahraničních trzích za využití vícerozměrných indikátorů hodnocení. Na základě navrženého systému je možné zkoumané MSP ohodnotit a rozdělit dle dosažené úspěšnosti na podniky "neúspěšné", "úspěšné" a "velmi úspěšné". Systém hodnocení úspěšnosti MSP na zahraničních trzích umožní provést komplexní výzkum zaměřený na identifikaci klíčových faktorů ovlivňujících úspěšnou internacionalizaci českých MSP na zahraničních trzích. Definovaný systém je založen na komplexním hodnocení českých MSP pomocí vícerozměrných ukazatelů, a to jak objektivních tak subjektivních. Navrhovaný systém hodnocení sleduje podíl tržeb z exportu, ziskovost mezinárodních aktivit, a to jak absolutní, tak relativní. Dále je zjišťována spokojenost managementu s mezinárodními aktivitami firmy, a také to, zda bylo dosaženo plánovaných cílů. Na základě těchto údajů je vyhodnocena celková výkonnost podniku, na základě které jsou podniky rozděleny do vý
Název v anglickém jazyce
Method of evaluating the success of the small and medium-sized enterprises
Popis výsledku anglicky
At the time of increasing globalization and homogenization of the global markets, the development of information infrastructure technology and world market becomes accessible not only to large multinational companies but also for small and medium-sized enterprises (SMEs). This has resulted in increasing competition in the domestic market which domestic firms have to face. Therefore the process of internationalization of business is a step that allows businesses performing their activities in the domestic market to enter foreign markets and to exploit the opportunities and potential which these markets offer. The paper is focused on the draft of the method for quantification of the factors, which determine the success of the SMEs in foreign markets. Inthe proposed method the multidimensional assessment of indicators of success of SMEs in foreign markets are used, ie. not only the proportion of sales from exports is observed, but also the profitability of international activities in an
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F09%2F1513" target="_blank" >GA402/09/1513: Strategické aliance v sektorech nezávislého obchodu a služeb jako nástroj konkurenceschopnosti malých a středních podniků</a><br>
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVIII
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—