Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Média v kontextu globalizace a identita jednotlivce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F07%3A00014668" target="_blank" >RIV/61989100:27510/07:00014668 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Média v kontextu globalizace a identita jednotlivce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Globalizace se stala předmětem každodenní pozornosti. Článek poukazuje na blízkou spojitost mezi procesem globalizace a formováním identity jednotlivce. Je ukázáno, že lidé jsou vystaveni značné intenzitě a také množství sociálních, ekonomických, kulturních a jiných faktorů a vztahů a následně na ně rezignují, protože jsou jejich smysly zahlceny a přetíženy těmito podněty z okolí. Globální procesy mění naše vnímání časoprostorových kategorií. Následně jsou jak identity tak i chování jednotlivců ovlivněny způsobem dosud bezprecedentním. Hlavním cílem článku je objasnit některé aspekty a souvislosti způsobů, kterými globální síly formují identitu jednotlivců. Značná část článku je věnována zprostředkovateli dopadu globálních sil na identity jednotlivců -médiím. Je ukázáno, že média a s nimi úzce propojený konzumerismus představují dosti důležité aspekty intenzivního vlivu globalizace na jednotlivce. Článek ukazuje zejména negativní aspekty vztahu mezi globalizací a identitou jednotlivce

  • Název v anglickém jazyce

    Media in the context of globalisation and individuals' identity

  • Popis výsledku anglicky

    The process of globalisation became the subject of everyday attention. The paper presents close (inter)connectedness of the issues of identity and globalisation. It is argued population yields to the intensity and quantity of social, economic, cultural and other factors and relations in daily reality since human senses were not constructed to perceive so great number of stimuli from the environment. Global processes alter our perception of time-space categories. Subsequently, human identities and behaviour are affected in an unprecedented way. The main purpose of this paper is to clarify some aspects and continuities of the ways in which global forces constitute the individual identities. The substantial part of the article is devoted to the mediator of impact of global forces on the individual identities - the media. It is shown that media and closely related phenomenon of consumerism represent rather relevant aspect of pervasive influence of globalisation on individuals. The paper ex

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F05%2F0585" target="_blank" >GA402/05/0585: Teorie učících se regionů a její využití v regionálním programovaní a projektech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Marketinové komunikace a konkurence

  • ISBN

    978-80-7318-634-0

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    105-114

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS kapitoly