Média v kontextu globalizace a identita jednotlivce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F07%3A00014668" target="_blank" >RIV/61989100:27510/07:00014668 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Média v kontextu globalizace a identita jednotlivce
Popis výsledku v původním jazyce
Globalizace se stala předmětem každodenní pozornosti. Článek poukazuje na blízkou spojitost mezi procesem globalizace a formováním identity jednotlivce. Je ukázáno, že lidé jsou vystaveni značné intenzitě a také množství sociálních, ekonomických, kulturních a jiných faktorů a vztahů a následně na ně rezignují, protože jsou jejich smysly zahlceny a přetíženy těmito podněty z okolí. Globální procesy mění naše vnímání časoprostorových kategorií. Následně jsou jak identity tak i chování jednotlivců ovlivněny způsobem dosud bezprecedentním. Hlavním cílem článku je objasnit některé aspekty a souvislosti způsobů, kterými globální síly formují identitu jednotlivců. Značná část článku je věnována zprostředkovateli dopadu globálních sil na identity jednotlivců -médiím. Je ukázáno, že média a s nimi úzce propojený konzumerismus představují dosti důležité aspekty intenzivního vlivu globalizace na jednotlivce. Článek ukazuje zejména negativní aspekty vztahu mezi globalizací a identitou jednotlivce
Název v anglickém jazyce
Media in the context of globalisation and individuals' identity
Popis výsledku anglicky
The process of globalisation became the subject of everyday attention. The paper presents close (inter)connectedness of the issues of identity and globalisation. It is argued population yields to the intensity and quantity of social, economic, cultural and other factors and relations in daily reality since human senses were not constructed to perceive so great number of stimuli from the environment. Global processes alter our perception of time-space categories. Subsequently, human identities and behaviour are affected in an unprecedented way. The main purpose of this paper is to clarify some aspects and continuities of the ways in which global forces constitute the individual identities. The substantial part of the article is devoted to the mediator of impact of global forces on the individual identities - the media. It is shown that media and closely related phenomenon of consumerism represent rather relevant aspect of pervasive influence of globalisation on individuals. The paper ex
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F05%2F0585" target="_blank" >GA402/05/0585: Teorie učících se regionů a její využití v regionálním programovaní a projektech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Marketinové komunikace a konkurence
ISBN
978-80-7318-634-0
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
105-114
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS kapitoly
—