Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učící se regiony - vliv univerzit

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F07%3A00014671" target="_blank" >RIV/61989100:27510/07:00014671 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učící se regiony - vliv univerzit

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Economy of the mainstream explains some events by the help of traditional producing factors, e.g. "a regional difference and disproportion" only with problems. Theory is looking for other factors which enter to the process of development. Institutional approach with the theory of learning regions is one of the important approaches. Contribution informs about attempt of the verification of the academical influence on regional development in concrete region (South Moravia and city Brno). Even at the beginning of the research is clear that universities expressively take effect on the education, regional culture and innovative process in firms. It is necessary emphasize that increases in regional culture is evolutional process. Simultaneously is valid thaton the present take effect very intensively also traditional factors of development. These factors contrary to theory of learning regions has exogenous character

  • Název v anglickém jazyce

    Learning regions -

  • Popis výsledku anglicky

    Economy of the mainstream explains some events by the help of traditional producing factors, e.g. "a regional difference and disproportion" only with problems. Theory is looking for other factors which enter to the process of development. Institutional approach with the theory of learning regions is one of the important approaches. Contribution informs about attempt of the verification of the academical influence on regional development in concrete region (South Moravia and city Brno). Even at the beginning of the research is clear that universities expressively take effect on the education, regional culture and innovative process in firms. It is necessary emphasize that increases in regional culture is evolutional process. Simultaneously is valid thaton the present take effect very intensively also traditional factors of development. These factors contrary to theory of learning regions has exogenous character

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F05%2F0585" target="_blank" >GA402/05/0585: Teorie učících se regionů a její využití v regionálním programovaní a projektech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Území, znalosti a rozvoj na počátku 21. století. Sborník příspěvků sekce konference Nové výzvy pro rozvoj regionů, států a mezinárodních trhů.

  • ISBN

    978-80-248-1554-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    53-61

  • Název nakladatele

    Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku