Učící se regiony - vliv univerzit
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F07%3A00014671" target="_blank" >RIV/61989100:27510/07:00014671 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učící se regiony - vliv univerzit
Popis výsledku v původním jazyce
Economy of the mainstream explains some events by the help of traditional producing factors, e.g. "a regional difference and disproportion" only with problems. Theory is looking for other factors which enter to the process of development. Institutional approach with the theory of learning regions is one of the important approaches. Contribution informs about attempt of the verification of the academical influence on regional development in concrete region (South Moravia and city Brno). Even at the beginning of the research is clear that universities expressively take effect on the education, regional culture and innovative process in firms. It is necessary emphasize that increases in regional culture is evolutional process. Simultaneously is valid thaton the present take effect very intensively also traditional factors of development. These factors contrary to theory of learning regions has exogenous character
Název v anglickém jazyce
Learning regions -
Popis výsledku anglicky
Economy of the mainstream explains some events by the help of traditional producing factors, e.g. "a regional difference and disproportion" only with problems. Theory is looking for other factors which enter to the process of development. Institutional approach with the theory of learning regions is one of the important approaches. Contribution informs about attempt of the verification of the academical influence on regional development in concrete region (South Moravia and city Brno). Even at the beginning of the research is clear that universities expressively take effect on the education, regional culture and innovative process in firms. It is necessary emphasize that increases in regional culture is evolutional process. Simultaneously is valid thaton the present take effect very intensively also traditional factors of development. These factors contrary to theory of learning regions has exogenous character
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F05%2F0585" target="_blank" >GA402/05/0585: Teorie učících se regionů a její využití v regionálním programovaní a projektech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Území, znalosti a rozvoj na počátku 21. století. Sborník příspěvků sekce konference Nové výzvy pro rozvoj regionů, států a mezinárodních trhů.
ISBN
978-80-248-1554-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
53-61
Název nakladatele
Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—