Proměny a tendence marketingu na prahu 21. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F07%3A00016967" target="_blank" >RIV/61989100:27510/07:00016967 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Changes and tendencies in marketing on the threshold of 21st century
Popis výsledku v původním jazyce
21st century has brought fundamental changes in market evolution as well as in business management. The substance is a transition from matter economy to information economy, which will cause a completely different future. Resultant effects are subjects of speculations in firms. Some changes become already visible (outsourcing, partnering, alliances) and shift the firms from bureaucratic models towards net structures. The period of uncertainty for marketing practitioners and theoreticians comes. The paper is focused on tendencies of presumptive changes and conceivable competitive advantages, which result from these changes.
Název v anglickém jazyce
Changes and tendencies in marketing on the threshold of 21st century
Popis výsledku anglicky
21st century has brought fundamental changes in market evolution as well as in business management. The substance is a transition from matter economy to information economy, which will cause a completely different future. Resultant effects are subjects of speculations in firms. Some changes become already visible (outsourcing, partnering, alliances) and shift the firms from bureaucratic models towards net structures. The period of uncertainty for marketing practitioners and theoreticians comes. The paper is focused on tendencies of presumptive changes and conceivable competitive advantages, which result from these changes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Increasing competitiveness or Regional, national and Internationa Markets Development -New Challengs-proceedings of abstracts
ISBN
978-80-248-1458-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Název nakladatele
VŠB-Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—