Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitude of Firms in Moravian-Silesian Region toward the Social and Environmental Business Responsibility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A10224816" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:10224816 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitude of Firms in Moravian-Silesian Region toward the Social and Environmental Business Responsibility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility (CSR) is a way of managing business and building relationships with partners, which contributes to improving the reputation and credibility of company. The importance of the concept of corporate social responsibility is growing, especially in regions with decreasing quality of environmental conditions. The main objective of this article is to analyze the attitudes of entrepreneurs to social responsibility, articularly in the field of environmental protection, and intensity of application of tools to build socially and environmentally responsible image. The research was held in Moravian-Silesian Region because of high pollution in this region.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitude of Firms in Moravian-Silesian Region toward the Social and Environmental Business Responsibility

  • Popis výsledku anglicky

    Corporate Social Responsibility (CSR) is a way of managing business and building relationships with partners, which contributes to improving the reputation and credibility of company. The importance of the concept of corporate social responsibility is growing, especially in regions with decreasing quality of environmental conditions. The main objective of this article is to analyze the attitudes of entrepreneurs to social responsibility, articularly in the field of environmental protection, and intensity of application of tools to build socially and environmentally responsible image. The research was held in Moravian-Silesian Region because of high pollution in this region.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    50-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus