The Analysis of Attitudes of Entrepreneurs in Moravian-Silesian Region toward Electric Vehicles Utilization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A10225355" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:10225355 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Analysis of Attitudes of Entrepreneurs in Moravian-Silesian Region toward Electric Vehicles Utilization
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with a problem in attitudes of Czech entrepreneurs toward the electric vehicles utilization for the firm purposes. The Fishbein Expected Value Model is the basic theoretical assumption of the analysis. It allows analysing specific carattributes and their influence on the complex attitudes towards electric vehicles in comparison with conventional cars with internal combustion engines. The aim of this contribution is to define those attributes of electric cars that are considered to beimportant for organization representatives, and consequently their impact on the complex attitudes towards the vehicle utilization in a firm. The entering data of the presented analysis were obtained on the basis of a study done in the Moravian-SilesianRegion in 2010.
Název v anglickém jazyce
The Analysis of Attitudes of Entrepreneurs in Moravian-Silesian Region toward Electric Vehicles Utilization
Popis výsledku anglicky
This article deals with a problem in attitudes of Czech entrepreneurs toward the electric vehicles utilization for the firm purposes. The Fishbein Expected Value Model is the basic theoretical assumption of the analysis. It allows analysing specific carattributes and their influence on the complex attitudes towards electric vehicles in comparison with conventional cars with internal combustion engines. The aim of this contribution is to define those attributes of electric cars that are considered to beimportant for organization representatives, and consequently their impact on the complex attitudes towards the vehicle utilization in a firm. The entering data of the presented analysis were obtained on the basis of a study done in the Moravian-SilesianRegion in 2010.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ECON '11
ISSN
1803-3865
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
102-110
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—