Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Analysis of Attitudes of Entrepreneurs in Moravian-Silesian Region toward Electric Vehicles Utilization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A10225355" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:10225355 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Analysis of Attitudes of Entrepreneurs in Moravian-Silesian Region toward Electric Vehicles Utilization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with a problem in attitudes of Czech entrepreneurs toward the electric vehicles utilization for the firm purposes. The Fishbein Expected Value Model is the basic theoretical assumption of the analysis. It allows analysing specific carattributes and their influence on the complex attitudes towards electric vehicles in comparison with conventional cars with internal combustion engines. The aim of this contribution is to define those attributes of electric cars that are considered to beimportant for organization representatives, and consequently their impact on the complex attitudes towards the vehicle utilization in a firm. The entering data of the presented analysis were obtained on the basis of a study done in the Moravian-SilesianRegion in 2010.

  • Název v anglickém jazyce

    The Analysis of Attitudes of Entrepreneurs in Moravian-Silesian Region toward Electric Vehicles Utilization

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with a problem in attitudes of Czech entrepreneurs toward the electric vehicles utilization for the firm purposes. The Fishbein Expected Value Model is the basic theoretical assumption of the analysis. It allows analysing specific carattributes and their influence on the complex attitudes towards electric vehicles in comparison with conventional cars with internal combustion engines. The aim of this contribution is to define those attributes of electric cars that are considered to beimportant for organization representatives, and consequently their impact on the complex attitudes towards the vehicle utilization in a firm. The entering data of the presented analysis were obtained on the basis of a study done in the Moravian-SilesianRegion in 2010.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ECON '11

  • ISSN

    1803-3865

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    102-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus