Využití moderních technologií označování výrobků ve vztahu k ochraně spotřebitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A86081542" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:86081542 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití moderních technologií označování výrobků ve vztahu k ochraně spotřebitele
Popis výsledku v původním jazyce
V neustále se měnícím konkurečním prostředí se snaží firmy získat různé druhy konkurečních výhod tak, aby přežily na trhu. Jednou z konkurečních výhod, jak obstát na trhu, může být i zavádění moderních technologií označování výrobků. Jako výhodu je možnéji označovat zejména pak pro samotné výrobce či distributory, ovšem v návaznosti na ochranu spotřebitele ztrácí svůj význam. Výrobci mají převážně jako primární cíl udržet si zákazníka a nové technologie jim umožňují získávat cenné informace o chování zákazníků v současnosti, ale i predikovat jejich budoucí chování. Cílem příspěvku je poukázat na možnosti označování výrobků v návaznosti na dosud používané způsoby a na aplikaci moderních způsobů označování s jejich pozitivním i negativním aspektem na spotřebitele.
Název v anglickém jazyce
Use of the Modern Technology Identification of Products in Relation to Consumer Protection
Popis výsledku anglicky
Nowadays, companies try to get some competitive advantages to their survival in the dynamic marketplace. One of the competitive advantages for their succeeding in the market can be the implementation of the modern technologies of the labeling of products. It is the advantages only for manufacturers or distributors, but in relation to consumer protection loses its meaning. Manufacturers have largely as a primary aim to maintain consumer and new technologies allow to gain valuable information about customer behavior in the present time, but also predict their future behavior. Aim of this paper is to point out the possibility of labeling in connection with the previously used methods and the application of modern methods of labelling them with positive and negative aspect to the consumer.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2011
ISBN
978-80-904877-7-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
639-646
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
12. 12. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—