Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv kreativní třídy na růst konkurenceschopnosti měst a aglomerací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86080902" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86080902 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv kreativní třídy na růst konkurenceschopnosti měst a aglomerací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor se zabývá novými hledisky vysvětlujícími ekonomický rozvoj v územních celcích v éře globalizace. Hlavním faktorem ovlivňujícím růst konkurenceschopnosti jsou kreativní lidé. Územní distribuce kreativní třídy je velmi nerovnoměrná a to může přispívat k marginalizaci mnoha regionů a měst. Proto doporučuje zjišťovat podíl kreativních lidí v územních celcích, jeho vývoj a příčiny rozdílů. Umožní to hledat nápravu, neboť hlavní důvody lokalizačních preferencí jsou vesměs známy.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of creative class on cities and agglomerations competitiveness

  • Popis výsledku anglicky

    The author deals with the new standpoints explaining economic development in territorial units in the era of globalization. The main factors influencing the growth of competitiveness are creative people. Spatial distribution of a creative class is very unequal and this may contribute to the marginalization of many regions and cities. That is why he recommends finding out a share of creative people in territorial units, its development and the cause of differences. It will make it possible to look for aremedy as the main reasons of localization preferences are mostly known.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kreatywna gospodarka w miescie i aglomeracji

  • ISBN

    978-83-7875-017-8

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    55-64

  • Počet stran knihy

    198

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Místo vydání

    Katowice

  • Kód UT WoS kapitoly