Vliv kreativní třídy na růst konkurenceschopnosti měst a aglomerací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86080902" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86080902 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv kreativní třídy na růst konkurenceschopnosti měst a aglomerací
Popis výsledku v původním jazyce
Autor se zabývá novými hledisky vysvětlujícími ekonomický rozvoj v územních celcích v éře globalizace. Hlavním faktorem ovlivňujícím růst konkurenceschopnosti jsou kreativní lidé. Územní distribuce kreativní třídy je velmi nerovnoměrná a to může přispívat k marginalizaci mnoha regionů a měst. Proto doporučuje zjišťovat podíl kreativních lidí v územních celcích, jeho vývoj a příčiny rozdílů. Umožní to hledat nápravu, neboť hlavní důvody lokalizačních preferencí jsou vesměs známy.
Název v anglickém jazyce
The impact of creative class on cities and agglomerations competitiveness
Popis výsledku anglicky
The author deals with the new standpoints explaining economic development in territorial units in the era of globalization. The main factors influencing the growth of competitiveness are creative people. Spatial distribution of a creative class is very unequal and this may contribute to the marginalization of many regions and cities. That is why he recommends finding out a share of creative people in territorial units, its development and the cause of differences. It will make it possible to look for aremedy as the main reasons of localization preferences are mostly known.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kreatywna gospodarka w miescie i aglomeracji
ISBN
978-83-7875-017-8
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
55-64
Počet stran knihy
198
Název nakladatele
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Místo vydání
Katowice
Kód UT WoS kapitoly
—