Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of the Value Added Tax on Foodstuffs in the Consumer Basket

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86083094" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86083094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of the Value Added Tax on Foodstuffs in the Consumer Basket

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When looking for economic policy instruments in times of economic crisis, even tax instruments are considered, particularly changes (increases) of value added tax rates. Most EU member states have two VAT rates, while foodstuffs and non-alcoholic beverages are included under a reduced rate. If increasing the reduced VAT rate, the significance of the foodstuff or non-alcoholic beverage in the consumer basket, the regression of VAT in these commodities and the significance of the impact on households should be considered. This article tries to point out this issue by analyzing the impacts of changes in VAT rates, or the actual VAT paid by average households in the Czech Republic in the period from 2005 to 2010.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of the Value Added Tax on Foodstuffs in the Consumer Basket

  • Popis výsledku anglicky

    When looking for economic policy instruments in times of economic crisis, even tax instruments are considered, particularly changes (increases) of value added tax rates. Most EU member states have two VAT rates, while foodstuffs and non-alcoholic beverages are included under a reduced rate. If increasing the reduced VAT rate, the significance of the foodstuff or non-alcoholic beverage in the consumer basket, the regression of VAT in these commodities and the significance of the impact on households should be considered. This article tries to point out this issue by analyzing the impacts of changes in VAT rates, or the actual VAT paid by average households in the Czech Republic in the period from 2005 to 2010.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zemědělská ekonomika

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LVIII/2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    387-395

  • Kód UT WoS článku

    000307992600005

  • EID výsledku v databázi Scopus