Students Satisfaction Analysis with Study Programme by Satisfaction Pyramid Method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F13%3A86085983" target="_blank" >RIV/61989100:27510/13:86085983 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students Satisfaction Analysis with Study Programme by Satisfaction Pyramid Method
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the method of satisfaction measurement as a one of marketing techniques used for detecting students satisfaction with study programs. There is presented method of Satisfaction Pyramid, which is used for satisfaction analysis. In the theoretical part of the paper there, is described methodological approach to satisfaction measurement and in the field part there are presented total satisfaction, Satisfaction Index and partial satisfaction with significant factors and last part of the paper refers to importance of partial factors. The aim of the article is to detect the level of students satisfaction with the most important subjects in the study programme and also to set the the importance, whose students award every factor influencingtotal satisfaction. The students satisfaction analysis was realized at two Czech universities, which offer study programme of adult education.
Název v anglickém jazyce
Students Satisfaction Analysis with Study Programme by Satisfaction Pyramid Method
Popis výsledku anglicky
The paper describes the method of satisfaction measurement as a one of marketing techniques used for detecting students satisfaction with study programs. There is presented method of Satisfaction Pyramid, which is used for satisfaction analysis. In the theoretical part of the paper there, is described methodological approach to satisfaction measurement and in the field part there are presented total satisfaction, Satisfaction Index and partial satisfaction with significant factors and last part of the paper refers to importance of partial factors. The aim of the article is to detect the level of students satisfaction with the most important subjects in the study programme and also to set the the importance, whose students award every factor influencingtotal satisfaction. The students satisfaction analysis was realized at two Czech universities, which offer study programme of adult education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
207-219
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—