Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Final theses analysis with utilization of content analysis at Department of Marketing and Business

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F13%3A86086598" target="_blank" >RIV/61989100:27510/13:86086598 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Final theses analysis with utilization of content analysis at Department of Marketing and Business

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with description of content analysis method and its utilization for analysing final theses defended at Department of Marketing and Business at VŠB ? Technical University of Ostrava. Theoretical part of the contribution presents some basictheories and approaches to content analysis and the method procedure. In the field part there are outcomes of using the method for analysing theses defended in 2012 with focus on comparison of bachelor and master theses. These are compared according totheme, company sector and market, statistical analysis and SPSS software utilization, journals and foreign literature citations. We discovered there is relation between using SPSS, or correctly defined hypotheses and teacher's grade and there are no significant differences in quality between bachelor and master theses.

  • Název v anglickém jazyce

    Final theses analysis with utilization of content analysis at Department of Marketing and Business

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with description of content analysis method and its utilization for analysing final theses defended at Department of Marketing and Business at VŠB ? Technical University of Ostrava. Theoretical part of the contribution presents some basictheories and approaches to content analysis and the method procedure. In the field part there are outcomes of using the method for analysing theses defended in 2012 with focus on comparison of bachelor and master theses. These are compared according totheme, company sector and market, statistical analysis and SPSS software utilization, journals and foreign literature citations. We discovered there is relation between using SPSS, or correctly defined hypotheses and teacher's grade and there are no significant differences in quality between bachelor and master theses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ECON

  • ISSN

    1803-3865

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    117

  • Strana od-do

    107

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus