Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Verification of Structural Decision-Making Model for Evaluating Education on Facebook

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F13%3A86086932" target="_blank" >RIV/61989100:27510/13:86086932 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cjournal.cz/files/145.pdf" target="_blank" >http://www.cjournal.cz/files/145.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2013.03.06" target="_blank" >10.7441/joc.2013.03.06</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Verification of Structural Decision-Making Model for Evaluating Education on Facebook

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to present the work of the research team who tried to construct a model that explorer general opinions of students about education on Facebook and also opinions of students about education on social page of course E-marketing byusing structural equation model. Facebook has already been present at universities due to the fact that students use it as a primary source of information about news in courses, duties and so on. Research team made the experiment in course of E-marketingat EkF VŠB ? TUO, when Facebook was used as a tool of communication between students and teachers. The attitude of students about education of Facebook was explored by questioning using pre-defined variables. First form of the model was designed by factor analysis with method Varimax, when six groups of factors that affect respondents´ opinions about education were defined. Structural equation model was used to verify the validity of the model. It appears that four groups of factors mai

  • Název v anglickém jazyce

    The Verification of Structural Decision-Making Model for Evaluating Education on Facebook

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present the work of the research team who tried to construct a model that explorer general opinions of students about education on Facebook and also opinions of students about education on social page of course E-marketing byusing structural equation model. Facebook has already been present at universities due to the fact that students use it as a primary source of information about news in courses, duties and so on. Research team made the experiment in course of E-marketingat EkF VŠB ? TUO, when Facebook was used as a tool of communication between students and teachers. The attitude of students about education of Facebook was explored by questioning using pre-defined variables. First form of the model was designed by factor analysis with method Varimax, when six groups of factors that affect respondents´ opinions about education were defined. Structural equation model was used to verify the validity of the model. It appears that four groups of factors mai

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-171X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    76-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus