Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of AHP Method in Service Quality Management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F13%3A86086960" target="_blank" >RIV/61989100:27510/13:86086960 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of AHP Method in Service Quality Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the combination of multicriteria decision making method, specifically the AHP and SERVQUAL method and application of this combined model in business practice, in the area of service quality management. In the beginning both methodswill be theoretically described and incorporated into wider context in the connection to their usage in real conditions. Main aim of this paper is combining multicriteria decision making method (specifically AHP method) and service quality measurement method (specifically SERVQUAL). This interconnection will be executed by changing the way weights are determined in SERVQUAL method. The methods? combination will be carried out by interconnecting five dimensions of SERVQUAL method, which will be used as initial criteria for AHP method and this combined system will be applied in selected organizations. The outcome will be combined system for measuring service quality with the application in the multicriteria decision making process. The re

  • Název v anglickém jazyce

    Application of AHP Method in Service Quality Management

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the combination of multicriteria decision making method, specifically the AHP and SERVQUAL method and application of this combined model in business practice, in the area of service quality management. In the beginning both methodswill be theoretically described and incorporated into wider context in the connection to their usage in real conditions. Main aim of this paper is combining multicriteria decision making method (specifically AHP method) and service quality measurement method (specifically SERVQUAL). This interconnection will be executed by changing the way weights are determined in SERVQUAL method. The methods? combination will be carried out by interconnecting five dimensions of SERVQUAL method, which will be used as initial criteria for AHP method and this combined system will be applied in selected organizations. The outcome will be combined system for measuring service quality with the application in the multicriteria decision making process. The re

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The proceedings of the 9th European Conference on Management Leadership and Governance, ECMLG 2013 : Klagenfurt, Austria, 14-15 November 2013

  • ISBN

    978-1-909507-86-9

  • ISSN

    2048-9021

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    455-464

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Klagenfurt

  • Datum konání akce

    14. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku