Application of AHP Method in Service Quality Management
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F13%3A86086960" target="_blank" >RIV/61989100:27510/13:86086960 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of AHP Method in Service Quality Management
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the combination of multicriteria decision making method, specifically the AHP and SERVQUAL method and application of this combined model in business practice, in the area of service quality management. In the beginning both methodswill be theoretically described and incorporated into wider context in the connection to their usage in real conditions. Main aim of this paper is combining multicriteria decision making method (specifically AHP method) and service quality measurement method (specifically SERVQUAL). This interconnection will be executed by changing the way weights are determined in SERVQUAL method. The methods? combination will be carried out by interconnecting five dimensions of SERVQUAL method, which will be used as initial criteria for AHP method and this combined system will be applied in selected organizations. The outcome will be combined system for measuring service quality with the application in the multicriteria decision making process. The re
Název v anglickém jazyce
Application of AHP Method in Service Quality Management
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the combination of multicriteria decision making method, specifically the AHP and SERVQUAL method and application of this combined model in business practice, in the area of service quality management. In the beginning both methodswill be theoretically described and incorporated into wider context in the connection to their usage in real conditions. Main aim of this paper is combining multicriteria decision making method (specifically AHP method) and service quality measurement method (specifically SERVQUAL). This interconnection will be executed by changing the way weights are determined in SERVQUAL method. The methods? combination will be carried out by interconnecting five dimensions of SERVQUAL method, which will be used as initial criteria for AHP method and this combined system will be applied in selected organizations. The outcome will be combined system for measuring service quality with the application in the multicriteria decision making process. The re
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The proceedings of the 9th European Conference on Management Leadership and Governance, ECMLG 2013 : Klagenfurt, Austria, 14-15 November 2013
ISBN
978-1-909507-86-9
ISSN
2048-9021
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
455-464
Název nakladatele
Academic Conferences and Publishing International
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Klagenfurt
Datum konání akce
14. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—