Crisis of identity and meaning of the Czech media existence (with a focus on public service media)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86087819" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86087819 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Crisis of identity and meaning of the Czech media existence (with a focus on public service media)
Popis výsledku v původním jazyce
Thanks to its role in the society, media bring information, entertainment, and a sort of getting knowledge. Public service broadcasting should be a service in the public interest. European countries have certain existing principles determining the tasksand objectives for public service media. By meeting objectives of a public service medium they contribute to the creation of a public value. Public service media are affected by the environment in which they are operated, they reflect social, political and also economic situation in the society. Political grouping in the country, the nature of citizens and their attitude and confidence in their own homeland, commitment to transparency of internal relationships and structures, all that affects the resulting image of public service media in the country, their independence and credibility.
Název v anglickém jazyce
Crisis of identity and meaning of the Czech media existence (with a focus on public service media)
Popis výsledku anglicky
Thanks to its role in the society, media bring information, entertainment, and a sort of getting knowledge. Public service broadcasting should be a service in the public interest. European countries have certain existing principles determining the tasksand objectives for public service media. By meeting objectives of a public service medium they contribute to the creation of a public value. Public service media are affected by the environment in which they are operated, they reflect social, political and also economic situation in the society. Political grouping in the country, the nature of citizens and their attitude and confidence in their own homeland, commitment to transparency of internal relationships and structures, all that affects the resulting image of public service media in the country, their independence and credibility.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Forum Scientiae Oeconomia
ISSN
2300-5947
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
49-60
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—