Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Crisis of identity and meaning of the Czech media existence (with a focus on public service media)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86087819" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86087819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Crisis of identity and meaning of the Czech media existence (with a focus on public service media)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Thanks to its role in the society, media bring information, entertainment, and a sort of getting knowledge. Public service broadcasting should be a service in the public interest. European countries have certain existing principles determining the tasksand objectives for public service media. By meeting objectives of a public service medium they contribute to the creation of a public value. Public service media are affected by the environment in which they are operated, they reflect social, political and also economic situation in the society. Political grouping in the country, the nature of citizens and their attitude and confidence in their own homeland, commitment to transparency of internal relationships and structures, all that affects the resulting image of public service media in the country, their independence and credibility.

  • Název v anglickém jazyce

    Crisis of identity and meaning of the Czech media existence (with a focus on public service media)

  • Popis výsledku anglicky

    Thanks to its role in the society, media bring information, entertainment, and a sort of getting knowledge. Public service broadcasting should be a service in the public interest. European countries have certain existing principles determining the tasksand objectives for public service media. By meeting objectives of a public service medium they contribute to the creation of a public value. Public service media are affected by the environment in which they are operated, they reflect social, political and also economic situation in the society. Political grouping in the country, the nature of citizens and their attitude and confidence in their own homeland, commitment to transparency of internal relationships and structures, all that affects the resulting image of public service media in the country, their independence and credibility.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Forum Scientiae Oeconomia

  • ISSN

    2300-5947

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    49-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus