Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technical Efficiency Estimation of Bachelors Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86089997" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86089997 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Technical Efficiency Estimation of Bachelors Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the technical efficiency evaluation of the Bachelor study on the Faculty of Economics, VŠB ? Technical University of Ostrava. For the efficiency estimation purposes there were used two approaches ? optimization modelling of the dataenvelopment (DEA output-oriented model with variable return to scale) and econometric estimation of the deterministic frontier (DF) function using the corrected ordinary least squares (COLS) method. The data sample included 433 bachelor grade students. Technical efficiency is studied and compared for groups divided by sex and type of the high school from which students come. Results show that the average technical efficiency was higher for DEA models in comparison with the estimation using COLS method.Male bachelor grade students are less efficient in comparison with female students. Secondary grammar school studies allow for gaining slightly higher efficiency in comparison with specialized high schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Technical Efficiency Estimation of Bachelors Study

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the technical efficiency evaluation of the Bachelor study on the Faculty of Economics, VŠB ? Technical University of Ostrava. For the efficiency estimation purposes there were used two approaches ? optimization modelling of the dataenvelopment (DEA output-oriented model with variable return to scale) and econometric estimation of the deterministic frontier (DF) function using the corrected ordinary least squares (COLS) method. The data sample included 433 bachelor grade students. Technical efficiency is studied and compared for groups divided by sex and type of the high school from which students come. Results show that the average technical efficiency was higher for DEA models in comparison with the estimation using COLS method.Male bachelor grade students are less efficient in comparison with female students. Secondary grammar school studies allow for gaining slightly higher efficiency in comparison with specialized high schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2014 - ERiE : proceedings : 11th international conference : 5th-6th June 2014, Prague, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    170-178

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku