Technical Efficiency Estimation of Bachelors Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86089997" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86089997 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Technical Efficiency Estimation of Bachelors Study
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the technical efficiency evaluation of the Bachelor study on the Faculty of Economics, VŠB ? Technical University of Ostrava. For the efficiency estimation purposes there were used two approaches ? optimization modelling of the dataenvelopment (DEA output-oriented model with variable return to scale) and econometric estimation of the deterministic frontier (DF) function using the corrected ordinary least squares (COLS) method. The data sample included 433 bachelor grade students. Technical efficiency is studied and compared for groups divided by sex and type of the high school from which students come. Results show that the average technical efficiency was higher for DEA models in comparison with the estimation using COLS method.Male bachelor grade students are less efficient in comparison with female students. Secondary grammar school studies allow for gaining slightly higher efficiency in comparison with specialized high schools.
Název v anglickém jazyce
Technical Efficiency Estimation of Bachelors Study
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the technical efficiency evaluation of the Bachelor study on the Faculty of Economics, VŠB ? Technical University of Ostrava. For the efficiency estimation purposes there were used two approaches ? optimization modelling of the dataenvelopment (DEA output-oriented model with variable return to scale) and econometric estimation of the deterministic frontier (DF) function using the corrected ordinary least squares (COLS) method. The data sample included 433 bachelor grade students. Technical efficiency is studied and compared for groups divided by sex and type of the high school from which students come. Results show that the average technical efficiency was higher for DEA models in comparison with the estimation using COLS method.Male bachelor grade students are less efficient in comparison with female students. Secondary grammar school studies allow for gaining slightly higher efficiency in comparison with specialized high schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2014 - ERiE : proceedings : 11th international conference : 5th-6th June 2014, Prague, Czech Republic, EU
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
170-178
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—