Efficiency Assessment of Students through Data Envelopment Analysis.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86090811" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86090811 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Efficiency Assessment of Students through Data Envelopment Analysis.
Popis výsledku v původním jazyce
Assessment of efficient learning is essential for the efficient allocation and use of educational opportunities for teachers. In this paper, Data Envelopment Analysis (DEA) is used to evaluate the relative efficiency of university students attending thespecific subject ? Operations research. At first, inputs and outputs suitable for measurement the efficiency of university students were identified. Each university student is finally modelled as a linear system with five inputs and six outputs. Since the one input is identified as ordinal, the classical DEA models could not be used. So the modification ? IDEA models are used for this paper. This model is tested and analysed on specific data of 554 students. An application of DEA allows scholars to identify deficient activity in a given subject or to change access for a specific group of students and to take appropriate action for improvement. The designed model was implemented in GAMS software.
Název v anglickém jazyce
Efficiency Assessment of Students through Data Envelopment Analysis.
Popis výsledku anglicky
Assessment of efficient learning is essential for the efficient allocation and use of educational opportunities for teachers. In this paper, Data Envelopment Analysis (DEA) is used to evaluate the relative efficiency of university students attending thespecific subject ? Operations research. At first, inputs and outputs suitable for measurement the efficiency of university students were identified. Each university student is finally modelled as a linear system with five inputs and six outputs. Since the one input is identified as ordinal, the classical DEA models could not be used. So the modification ? IDEA models are used for this paper. This model is tested and analysed on specific data of 554 students. An application of DEA allows scholars to identify deficient activity in a given subject or to change access for a specific group of students and to take appropriate action for improvement. The designed model was implemented in GAMS software.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2014 - ERiE : proceedings : 11th international conference : 5th-6th June 2014, Prague, Czech Republic, EU
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
19-26
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—