Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficiency Assessment of Students through Data Envelopment Analysis.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86090811" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86090811 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficiency Assessment of Students through Data Envelopment Analysis.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Assessment of efficient learning is essential for the efficient allocation and use of educational opportunities for teachers. In this paper, Data Envelopment Analysis (DEA) is used to evaluate the relative efficiency of university students attending thespecific subject ? Operations research. At first, inputs and outputs suitable for measurement the efficiency of university students were identified. Each university student is finally modelled as a linear system with five inputs and six outputs. Since the one input is identified as ordinal, the classical DEA models could not be used. So the modification ? IDEA models are used for this paper. This model is tested and analysed on specific data of 554 students. An application of DEA allows scholars to identify deficient activity in a given subject or to change access for a specific group of students and to take appropriate action for improvement. The designed model was implemented in GAMS software.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficiency Assessment of Students through Data Envelopment Analysis.

  • Popis výsledku anglicky

    Assessment of efficient learning is essential for the efficient allocation and use of educational opportunities for teachers. In this paper, Data Envelopment Analysis (DEA) is used to evaluate the relative efficiency of university students attending thespecific subject ? Operations research. At first, inputs and outputs suitable for measurement the efficiency of university students were identified. Each university student is finally modelled as a linear system with five inputs and six outputs. Since the one input is identified as ordinal, the classical DEA models could not be used. So the modification ? IDEA models are used for this paper. This model is tested and analysed on specific data of 554 students. An application of DEA allows scholars to identify deficient activity in a given subject or to change access for a specific group of students and to take appropriate action for improvement. The designed model was implemented in GAMS software.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2014 - ERiE : proceedings : 11th international conference : 5th-6th June 2014, Prague, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    19-26

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku