Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficiency Evaluation of Public Higher Education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10235873" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10235873 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficiency Evaluation of Public Higher Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, there are many discussions about high expenditure and low quality of higher education in the Czech Republic. These factors are directly related to efficiency how colleges and universities spend their allocated funds from the state budget. The aim of this paper is to determine the extent which universities are able to evaluate their resources to help graduates to succeed in the labour market. The analysis is made for public universities and colleges in the Czech Republic for the year 2015. Data envelopment analysis (DEA) is used for the evaluation of efficiency, specifically input-oriented model based on the benchmarking of inputs and outputs. The results are compared with the overall index of satisfaction of graduates. The results show efficiency counted by mainly financial variables does not give same results as the opinion of graduated students represented by overall index of graduates.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficiency Evaluation of Public Higher Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, there are many discussions about high expenditure and low quality of higher education in the Czech Republic. These factors are directly related to efficiency how colleges and universities spend their allocated funds from the state budget. The aim of this paper is to determine the extent which universities are able to evaluate their resources to help graduates to succeed in the labour market. The analysis is made for public universities and colleges in the Czech Republic for the year 2015. Data envelopment analysis (DEA) is used for the evaluation of efficiency, specifically input-oriented model based on the benchmarking of inputs and outputs. The results are compared with the overall index of satisfaction of graduates. The results show efficiency counted by mainly financial variables does not give same results as the opinion of graduated students represented by overall index of graduates.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings from the 21st IBIMA Conference: Innovation, Development Sustainability, and Economic Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-0-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    3342-3349

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    27. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000410252702082