Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficiency of tertiary education in EU countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F21%3A43920198" target="_blank" >RIV/62156489:43110/21:43920198 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mme2021.v2.czu.cz/en/r-16791-news-mme-2021/proceedings-of-the-39-th-international-conference-on-mme-202.html" target="_blank" >https://mme2021.v2.czu.cz/en/r-16791-news-mme-2021/proceedings-of-the-39-th-international-conference-on-mme-202.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficiency of tertiary education in EU countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modern societies place ever-increasing demands on the level of education of the population. This article focuses on the issue of evaluating the efficiency of tertiary education in EU countries. The evaluation was performed using the data envelopment analysis method. The model was built based on two input and two output variables. Public expenditure on tertiary education and the number of teachers in tertiary education represent the input variables. The employment rate of graduates of tertiary education and the number of graduates in tertiary education represent the outputs. The radial input-oriented model with constant returns to scale was selected to calculate the efficiency in 2016, 2017 and 2018. The results show that countries such as Austria and Germany are in the lowest positions throughout the period under review and lag far behind other countries. In contrast, some economically weaker countries, such as the Czech Republic, have been identified as fully efficient.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficiency of tertiary education in EU countries

  • Popis výsledku anglicky

    Modern societies place ever-increasing demands on the level of education of the population. This article focuses on the issue of evaluating the efficiency of tertiary education in EU countries. The evaluation was performed using the data envelopment analysis method. The model was built based on two input and two output variables. Public expenditure on tertiary education and the number of teachers in tertiary education represent the input variables. The employment rate of graduates of tertiary education and the number of graduates in tertiary education represent the outputs. The radial input-oriented model with constant returns to scale was selected to calculate the efficiency in 2016, 2017 and 2018. The results show that countries such as Austria and Germany are in the lowest positions throughout the period under review and lag far behind other countries. In contrast, some economically weaker countries, such as the Czech Republic, have been identified as fully efficient.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics 2021: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-213-3126-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    312-317

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000936369700051