Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Secondary Education Efficiency in Selected Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F22%3A43921949" target="_blank" >RIV/62156489:43110/22:43921949 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mme2022.vspj.cz/proceedings" target="_blank" >https://mme2022.vspj.cz/proceedings</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Secondary Education Efficiency in Selected Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present, it is assumed that the skills of employees depend, among other things, on having a completed education. The major part of the population over the age of 15 consists of people with at least a secondary education. This article focuses on evaluating the efficiency of secondary education, which then affects the skills of the majority of employees in selected countries. The data envelopment analysis method was used to evaluate this efficiency. The compiled model is based on three input and two output variables. Inputs include public funding of secondary education, the number of teachers and the average wage. The output variables are represented by the number of young people employed and the number of students in secondary education. The radial model with variable returns to scale has been selected to calculate the efficiency score in 2018 and 2019. The empirical results show that countries such as Austria, Germany, Belgium, Portugal, Norway and Italy generally achieve the lowest efficiency values. In contrast, some economically weaker countries are achieving 100% efficiency. These countries included, for example, the Slovak Republic and Israel.

  • Název v anglickém jazyce

    Secondary Education Efficiency in Selected Countries

  • Popis výsledku anglicky

    At present, it is assumed that the skills of employees depend, among other things, on having a completed education. The major part of the population over the age of 15 consists of people with at least a secondary education. This article focuses on evaluating the efficiency of secondary education, which then affects the skills of the majority of employees in selected countries. The data envelopment analysis method was used to evaluate this efficiency. The compiled model is based on three input and two output variables. Inputs include public funding of secondary education, the number of teachers and the average wage. The output variables are represented by the number of young people employed and the number of students in secondary education. The radial model with variable returns to scale has been selected to calculate the efficiency score in 2018 and 2019. The empirical results show that countries such as Austria, Germany, Belgium, Portugal, Norway and Italy generally achieve the lowest efficiency values. In contrast, some economically weaker countries are achieving 100% efficiency. These countries included, for example, the Slovak Republic and Israel.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics 2022: Proceedings

  • ISBN

    978-80-88064-62-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    336-341

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    7. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000936355000053