Level of efficiency of the tertiary education sector in the EU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F24%3A43925733" target="_blank" >RIV/62156489:43110/24:43925733 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://mme2024.ujep.cz/wp-content/uploads/2024/10/MME_2024_Conference_Proceedings-Final.pdf" target="_blank" >https://mme2024.ujep.cz/wp-content/uploads/2024/10/MME_2024_Conference_Proceedings-Final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Level of efficiency of the tertiary education sector in the EU
Popis výsledku v původním jazyce
Despite the common legislative framework of the European Union, there are differences in the education system among its members. Given that education is funded from public budgets, it should be monitored whether these funds are used efficiently. Using a non-parametric method of data envelopment analysis, we evaluate the tertiary education systems of EU countries based on the number of graduates with respect to the inputs used. In addition to the staff, we have also included public resources (namely R&D expenditure and public expenditure on tertiary education) as inputs. Empirical results show that some developed countries (such as Germany and Austria) do not have an efficient education system. Ireland, on the other hand, was among the top countries due to the high number of graduates relative to the inputs used.
Název v anglickém jazyce
Level of efficiency of the tertiary education sector in the EU
Popis výsledku anglicky
Despite the common legislative framework of the European Union, there are differences in the education system among its members. Given that education is funded from public budgets, it should be monitored whether these funds are used efficiently. Using a non-parametric method of data envelopment analysis, we evaluate the tertiary education systems of EU countries based on the number of graduates with respect to the inputs used. In addition to the staff, we have also included public resources (namely R&D expenditure and public expenditure on tertiary education) as inputs. Empirical results show that some developed countries (such as Germany and Austria) do not have an efficient education system. Ireland, on the other hand, was among the top countries due to the high number of graduates relative to the inputs used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10102 - Applied mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mathematical Methods in Economics 2024: Proceedings
ISBN
978-80-7561-482-7
ISSN
2788-3965
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
238-243
Název nakladatele
Česká společnost pro operační výzkum, z. s.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
11. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—