Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Level of efficiency of the tertiary education sector in the EU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F24%3A43925733" target="_blank" >RIV/62156489:43110/24:43925733 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mme2024.ujep.cz/wp-content/uploads/2024/10/MME_2024_Conference_Proceedings-Final.pdf" target="_blank" >https://mme2024.ujep.cz/wp-content/uploads/2024/10/MME_2024_Conference_Proceedings-Final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Level of efficiency of the tertiary education sector in the EU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite the common legislative framework of the European Union, there are differences in the education system among its members. Given that education is funded from public budgets, it should be monitored whether these funds are used efficiently. Using a non-parametric method of data envelopment analysis, we evaluate the tertiary education systems of EU countries based on the number of graduates with respect to the inputs used. In addition to the staff, we have also included public resources (namely R&amp;D expenditure and public expenditure on tertiary education) as inputs. Empirical results show that some developed countries (such as Germany and Austria) do not have an efficient education system. Ireland, on the other hand, was among the top countries due to the high number of graduates relative to the inputs used.

  • Název v anglickém jazyce

    Level of efficiency of the tertiary education sector in the EU

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the common legislative framework of the European Union, there are differences in the education system among its members. Given that education is funded from public budgets, it should be monitored whether these funds are used efficiently. Using a non-parametric method of data envelopment analysis, we evaluate the tertiary education systems of EU countries based on the number of graduates with respect to the inputs used. In addition to the staff, we have also included public resources (namely R&amp;D expenditure and public expenditure on tertiary education) as inputs. Empirical results show that some developed countries (such as Germany and Austria) do not have an efficient education system. Ireland, on the other hand, was among the top countries due to the high number of graduates relative to the inputs used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics 2024: Proceedings

  • ISBN

    978-80-7561-482-7

  • ISSN

    2788-3965

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    238-243

  • Název nakladatele

    Česká společnost pro operační výzkum, z. s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    11. 9. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku