Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected Indicators of Ethics Perception in the Czech Republic Business.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86091464" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86091464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected Indicators of Ethics Perception in the Czech Republic Business.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ethics and related morale is continuously the subject of frequent discussions of philosophers, economists, managers, entrepreneurs and politicians. Czech society (but not only this one) and with it connected business sector has undergone significant changes in the last twenty years. Therefore, the research problem in this paper presents current situation and the position of ethics in business and managerial work. It is dealing with unsystematic and inconsistent approach, and a view of what ethics in business and social practice actually is. The paper also deals with the level of ethical climate as a global problem in Czech society, which permeates through all social structures. Therefore, main objective of this paper is to contribute to the knowledge,understanding, current status, level of perception?s awareness of ethics and morality in business and social spheres based on both theoretical analysis and resource bases, and own empirical research.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Indicators of Ethics Perception in the Czech Republic Business.

  • Popis výsledku anglicky

    Ethics and related morale is continuously the subject of frequent discussions of philosophers, economists, managers, entrepreneurs and politicians. Czech society (but not only this one) and with it connected business sector has undergone significant changes in the last twenty years. Therefore, the research problem in this paper presents current situation and the position of ethics in business and managerial work. It is dealing with unsystematic and inconsistent approach, and a view of what ethics in business and social practice actually is. The paper also deals with the level of ethical climate as a global problem in Czech society, which permeates through all social structures. Therefore, main objective of this paper is to contribute to the knowledge,understanding, current status, level of perception?s awareness of ethics and morality in business and social spheres based on both theoretical analysis and resource bases, and own empirical research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Advances in Economics, Management and Development : proceedings of the 2014 International Conference on Economics, Management and Development (EMD 2014) : Interlaken, Switzerland, February 22-24, 2014

  • ISBN

    978-1-61804-217-0

  • ISSN

    2227-460X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    180-187

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    [Švýcarsko]

  • Místo konání akce

    Interlaken

  • Datum konání akce

    22. 2. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku