Ethic Perception in Business and Social Practice in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86091748" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86091748 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ethic Perception in Business and Social Practice in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Business ethics, as a part of so called applied ethics, has been dynamically gaining on importance. Pushing the idea of applying ethics in the Czech business environment has started in the mid-90s of 20th century. Since that time the business ethics hasmade a huge progress and its Czech representatives and promoters have done a significant amount of work in this area. On the other hand, it is necessary to objectively admit, that there are still many managers, businessmen, students and people who have doubts about the legitimacy of business ethics and they consider it as unreal and illusory in the market environment. Therefore, main objective of this paper is to contribute to the knowledge, understanding, current status, level of perception?s awarenessof ethics and morality in business and social spheres based on both theoretical analysis and resource bases, and own empirical research.
Název v anglickém jazyce
Ethic Perception in Business and Social Practice in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Business ethics, as a part of so called applied ethics, has been dynamically gaining on importance. Pushing the idea of applying ethics in the Czech business environment has started in the mid-90s of 20th century. Since that time the business ethics hasmade a huge progress and its Czech representatives and promoters have done a significant amount of work in this area. On the other hand, it is necessary to objectively admit, that there are still many managers, businessmen, students and people who have doubts about the legitimacy of business ethics and they consider it as unreal and illusory in the market environment. Therefore, main objective of this paper is to contribute to the knowledge, understanding, current status, level of perception?s awarenessof ethics and morality in business and social spheres based on both theoretical analysis and resource bases, and own empirical research.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Applied Economic Sciences
ISSN
1843-6110
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
646-659
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—