Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethic Perception in Business and Social Practice in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86091748" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86091748 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ethic Perception in Business and Social Practice in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Business ethics, as a part of so called applied ethics, has been dynamically gaining on importance. Pushing the idea of applying ethics in the Czech business environment has started in the mid-90s of 20th century. Since that time the business ethics hasmade a huge progress and its Czech representatives and promoters have done a significant amount of work in this area. On the other hand, it is necessary to objectively admit, that there are still many managers, businessmen, students and people who have doubts about the legitimacy of business ethics and they consider it as unreal and illusory in the market environment. Therefore, main objective of this paper is to contribute to the knowledge, understanding, current status, level of perception?s awarenessof ethics and morality in business and social spheres based on both theoretical analysis and resource bases, and own empirical research.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethic Perception in Business and Social Practice in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Business ethics, as a part of so called applied ethics, has been dynamically gaining on importance. Pushing the idea of applying ethics in the Czech business environment has started in the mid-90s of 20th century. Since that time the business ethics hasmade a huge progress and its Czech representatives and promoters have done a significant amount of work in this area. On the other hand, it is necessary to objectively admit, that there are still many managers, businessmen, students and people who have doubts about the legitimacy of business ethics and they consider it as unreal and illusory in the market environment. Therefore, main objective of this paper is to contribute to the knowledge, understanding, current status, level of perception?s awarenessof ethics and morality in business and social spheres based on both theoretical analysis and resource bases, and own empirical research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Applied Economic Sciences

  • ISSN

    1843-6110

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    646-659

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus