Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Generation Y: Online shopping behaviour of the secondary school and university students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86090687" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86090687 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563020567" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563020567</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563020567" target="_blank" >10.11118/actaun201563020567</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Generation Y: Online shopping behaviour of the secondary school and university students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the results of primary research which was focused on specifics of online shopping in the segment of secondary school and university students. This segment is a part of one generational cohort - Generation Y which has its own specificsand characteristics. The main objective is to describe some aspects of shopping orientations of this segment, especially in the online environment. The research results show that young Generation Y individuals prefer online sources of information, mainly price comparison website Heureka.cz and online shop websites. When they choose online retailer they mostly take notice of the quality of information about products and the reviews of former customers and online shop comments. As the best benefit onlineshop can offer they regard short time benefits as a free delivery and a gift to an order.

  • Název v anglickém jazyce

    Generation Y: Online shopping behaviour of the secondary school and university students

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of primary research which was focused on specifics of online shopping in the segment of secondary school and university students. This segment is a part of one generational cohort - Generation Y which has its own specificsand characteristics. The main objective is to describe some aspects of shopping orientations of this segment, especially in the online environment. The research results show that young Generation Y individuals prefer online sources of information, mainly price comparison website Heureka.cz and online shop websites. When they choose online retailer they mostly take notice of the quality of information about products and the reviews of former customers and online shop comments. As the best benefit onlineshop can offer they regard short time benefits as a free delivery and a gift to an order.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    567-575

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus