Generation Y: Online shopping behaviour of the secondary school and university students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86090687" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86090687 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563020567" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563020567</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563020567" target="_blank" >10.11118/actaun201563020567</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Generation Y: Online shopping behaviour of the secondary school and university students
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the results of primary research which was focused on specifics of online shopping in the segment of secondary school and university students. This segment is a part of one generational cohort - Generation Y which has its own specificsand characteristics. The main objective is to describe some aspects of shopping orientations of this segment, especially in the online environment. The research results show that young Generation Y individuals prefer online sources of information, mainly price comparison website Heureka.cz and online shop websites. When they choose online retailer they mostly take notice of the quality of information about products and the reviews of former customers and online shop comments. As the best benefit onlineshop can offer they regard short time benefits as a free delivery and a gift to an order.
Název v anglickém jazyce
Generation Y: Online shopping behaviour of the secondary school and university students
Popis výsledku anglicky
This paper presents the results of primary research which was focused on specifics of online shopping in the segment of secondary school and university students. This segment is a part of one generational cohort - Generation Y which has its own specificsand characteristics. The main objective is to describe some aspects of shopping orientations of this segment, especially in the online environment. The research results show that young Generation Y individuals prefer online sources of information, mainly price comparison website Heureka.cz and online shop websites. When they choose online retailer they mostly take notice of the quality of information about products and the reviews of former customers and online shop comments. As the best benefit onlineshop can offer they regard short time benefits as a free delivery and a gift to an order.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
63
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
567-575
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—