Mistake Analysis of the Linear Programming Tasks in Operations Research Course
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86093630" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86093630 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mistake Analysis of the Linear Programming Tasks in Operations Research Course
Popis výsledku v původním jazyce
Linear programming is a group of tasks forming part of operations research. It is part of operation research methods taught at the Faculty of Economics at VŠB-Technical University of Ostrava. Knowledge of the field of operation research is part of the second year of study at VŠB-TU Ostrava. The goal of this paper is to identify the most common mistakes students make, which cause difficulties in their exams. Students can solve linear programming tasks by using a graphical or software solution. The main groups of mistakes are sorted there as criteria. Students should focus on them during their preparation for this testing. The Pareto diagram methodology is utilized in the evaluation of main groups of mistakes. Differences between the software solution and the graphical solution are revealed there.
Název v anglickém jazyce
Mistake Analysis of the Linear Programming Tasks in Operations Research Course
Popis výsledku anglicky
Linear programming is a group of tasks forming part of operations research. It is part of operation research methods taught at the Faculty of Economics at VŠB-Technical University of Ostrava. Knowledge of the field of operation research is part of the second year of study at VŠB-TU Ostrava. The goal of this paper is to identify the most common mistakes students make, which cause difficulties in their exams. Students can solve linear programming tasks by using a graphical or software solution. The main groups of mistakes are sorted there as criteria. Students should focus on them during their preparation for this testing. The Pareto diagram methodology is utilized in the evaluation of main groups of mistakes. Differences between the software solution and the graphical solution are revealed there.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2015 : proceedings of the 12th international conference : 4th - 5th June 2015, Prague, Czech Republic, EU
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
17-24
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000358527400002