The Factors Influencing Satisfaction with Public City Transport: A Structural Equation Modelling Approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86094224" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86094224 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cjournal.cz/files/203.pdf" target="_blank" >http://cjournal.cz/files/203.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2015.04.02" target="_blank" >10.7441/joc.2015.04.02</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Factors Influencing Satisfaction with Public City Transport: A Structural Equation Modelling Approach
Popis výsledku v původním jazyce
Satisfaction is one of the key factors which influences customer loyalty. We assume that the satisfied customer will be willing to use the ssame service provider again. The overall passengers' satisfaction with public city transport may be affected by the overall service quality. Frequency, punctuality, cleanliness in the vehicle, proximity, speed, fare, accessibility and safety of transport, information and other factors can influence passengers' satisfaction. The aim of this paper is to quantify factors and identify the most important factors influencing customer satisfaction with public city transport within conditions of the Czech Republic. Two methods of analysis are applied in order to fulfil the aim. The method of factor analysis and the methodVarimax were used in order to categorize variables according to their mutual relations. The method of structural equation modelling was used to evaluate the factors and validate the model. Then, the optimal model was found. The logistic p
Název v anglickém jazyce
The Factors Influencing Satisfaction with Public City Transport: A Structural Equation Modelling Approach
Popis výsledku anglicky
Satisfaction is one of the key factors which influences customer loyalty. We assume that the satisfied customer will be willing to use the ssame service provider again. The overall passengers' satisfaction with public city transport may be affected by the overall service quality. Frequency, punctuality, cleanliness in the vehicle, proximity, speed, fare, accessibility and safety of transport, information and other factors can influence passengers' satisfaction. The aim of this paper is to quantify factors and identify the most important factors influencing customer satisfaction with public city transport within conditions of the Czech Republic. Two methods of analysis are applied in order to fulfil the aim. The method of factor analysis and the methodVarimax were used in order to categorize variables according to their mutual relations. The method of structural equation modelling was used to evaluate the factors and validate the model. Then, the optimal model was found. The logistic p
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Competitiveness
ISSN
1804-171X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
18-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—