Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Complex Evaluation of Corporate Social Responsibility using Fuzzy Analytic Hierarchy Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86094241" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86094241 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Complex Evaluation of Corporate Social Responsibility using Fuzzy Analytic Hierarchy Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Generally, the Corporate Social Responsibility concept could be perceived as a voluntary commitment of various organizations to follow principles of an overall sustainability and a social engagement. A broad thematic range of CSR integrating a large quantity of scientific fields and expert opinions leads to a terminological disunity resulting in many various definitions and characteristics. Another possibility to assess CSR performance of a selected sample of organizations is connected with a usage of multiple attribute decision making methods (MADM methods) and fuzzy logic. The main goal of this paper is connected with the application of the Fuzzy Analytic Hierarchy Process method (FAHP) in a complex CSR assessment of three major electricity suppliersoperating in the Czech Republic. This paper proposes a systematic approach to evaluate CSR using linguistic scales that enable a decision maker to express his/her uncertainty and ambiguity in decision-making processes.

  • Název v anglickém jazyce

    Complex Evaluation of Corporate Social Responsibility using Fuzzy Analytic Hierarchy Process

  • Popis výsledku anglicky

    Generally, the Corporate Social Responsibility concept could be perceived as a voluntary commitment of various organizations to follow principles of an overall sustainability and a social engagement. A broad thematic range of CSR integrating a large quantity of scientific fields and expert opinions leads to a terminological disunity resulting in many various definitions and characteristics. Another possibility to assess CSR performance of a selected sample of organizations is connected with a usage of multiple attribute decision making methods (MADM methods) and fuzzy logic. The main goal of this paper is connected with the application of the Fuzzy Analytic Hierarchy Process method (FAHP) in a complex CSR assessment of three major electricity suppliersoperating in the Czech Republic. This paper proposes a systematic approach to evaluate CSR using linguistic scales that enable a decision maker to express his/her uncertainty and ambiguity in decision-making processes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Abstracts of the papers presented at the 11th European Conference on Management Leadership and Governance, ECMLG 2015

  • ISBN

    978-1-910810-76-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    588 - 596

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    12. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku